آخرین خبر/ شوی مسخره نتانیاهو برای متهم کردن ایران به ساخت بمب اتمی و نقض برجام با واکنش های مختلفی همراه شد.



به گزارش آخرین خبر، ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که قبل از سخنرانی دیشب نتانیاهو نمایش تبلیغاتی وی را پیش بینی کرده بود بعد از ادعاهای نتانیاهو در توئیتر نوشت که «رئیس‌جمهور ترامپ برای «لغو» توافق، بلافاصله سراغ استفاده دوباره از ادعاهای قدیمی‌ای رفت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قبلا آن‌ها را بررسی کرده است.»

ظریف افزود: «زمانبندی هماهنگ‌شده افشای اطلاعات ادعایی توسط چوپان دروغگو تنها چند روز پیش از ۱۲ می. اما عجول بودن ترامپ برای ابراز خوشحالی، این پوشش را از بین برد.»

اشاره ظریف به عجول بودن ترامپ برای ابراز خوشحالی به نشست خبری مشترک رئیس جمهور آمریکا با همتای نیجری های بر می گردد که وی در این نشست گفت: «۱۵۰ میلیارد دلار به ایران دادیم وچیزی به دست نیاوردیم. بنابراین، منظور ما این نیست که قصد مذاکره بر سر یک توافق جدید را نداریم. باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. اما اتفاقی که امروز افتاد نشان می‌دهد که حق صد در صد با من بود.»

ترامپ سعی کرد تقصیر عدم توفیق آمریکا در عمل به تعهدات برجامی خود را به گردن ایران بیاندازد و اینگونه صحبت کرد که «وضعیت قابل قبولی نیست. من از قبل گفته‌ام که این اتفاقات در حال از بین رفتن است. آنها (ایرانی‌ها) بیکار ننشسته‌اند. دارند موشک آزمایش می‌کنند. بعضی‌هامی‌گویند هدف آنها از این کارها نمایش تلویزیونی است. من اینطور فکر نمی‌کنم.»

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه هم بعد از ادعاهای نتانیاهو گفتگوی مستقیمی با خبر 22:30 شبکه دو سیما داشت و ادعاهای وی را نمایشی بچگانه و مسخره عنوان کرد که در سال‌های گذشته نیز شاهد آن بودیم و پیش از این توسط گروهک منافقین اجرا می‌شد.

عراقچی اظهار با اشاره با ادعای نتانیاهو درباره نگهداری 55 هزار سند در منطقه شورآباد تهران اظهار داشت: چگونه است که ایران چنین اسناد مهمی را در یک انبار متروکه صنعتی نگهداری می‌کند. این که نتانیاهو ۱۰ روز مانده به اعلام تصمیم ترامپ درباره برجام این نمایش را اجرا می‌کند، مشخص است یک تئاتر طراحی شده برای تاثیرگذاری در تصمیم ترامپ است یا این که به دنبال صحنه‌سازی برای از بین بردن برجام هستند.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب در واکنش به نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت تل‌آویو هیچ مدرکی که نشان دهد ایران برجام را نقض کرده، ارائه نکرده است.

وی افزود: «آنچه من در گزارش‌های اولیه دیدم، این است که نخست‌وزیر نتانیاهو پایبندی ایران به تعهداتش در برجام، یعنی تعهدات این کشور پس از سال 2015 را، زیر سوال نبرده است. برجام، یا همان توافق هسته‌ای، بر اساس فرض حسن نیت یا اعتماد شکل نگرفته، بلکه بر اساس تعهدات محکم، ساز و کارهای راستی‌آزمایی و نظارت بسیار دقیق واقعیات است، که این کار توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 10 گزارش منتشر و تایید کرده که ایران به طور کامل به تعهداتش را رعایت کرده است.»

آمریکا هم بعد از این گزارش مضحک نتانیاهو بیکار ننشست و همانطور که انتظار می‌رفت، از نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره ایران استقبال کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که «ایالات متحده از اطلاعاتی که به تازگی توسط اسرائیل منتشر شد، مطلع است و به بررسی دقیق آن‌ها ادامه می‌دهد. این اطلاعات جزئیات جدید و دقیقی درباره تلاش‌های ایران برای ساخت تسلیحات هسته‌ای قابل حمل توسط موشک، ارائه می‌کند.»

همچنین تماس هایی بین نتانیاهو و پوتین و ماکرون هم برقرار شد که روسای جمهور فرانسه و روسیه در این گفت و گو ها بر حفظ برجام تاکید کردند.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی و آمریکا ایران را به دنبال کردن سلاح های اتمی متهم کردند، انگلیس از توافق "خیلی مهم" با این کشور موسوم به برجام حمایت کرده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از ساعت‌ها جنجال‌آفرینی رسانه‌ای، نهایتا اسنادی را منتشر کرد که می‌گفت نشان می‌دهد «ایران دروغ گفته است.» این در حالی است که پس از انتشار این اسناد مشخص شد اطلاعات موجود در آن‌ها مربوط به پیش از برجام و همان مواردی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرونده مختومه‌شده «ابعاد احتمالی نظامی» مورد بررسی قرار داده بود.