آخرین خبر/ مرسوم است که در هفته‌های پایانی لیگ و اتمام یک فصل، گمانه‌زنی‌ها برای مقصد آینده مربیان و بازیکنان آغاز شود به خصوص آن‌ها که سرشناس‌تر و ستاره هستند.

معمولا مربیان و بازیکنان پرسپولیس و استقلال و یا قهرمان لیگ در صدر گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها و فوتبال‌دوستان هستند و در پایان لیگ هفدهم نیز گمانه‌زنی درباره 15 ستاره قراردادتمام سرخابی، شفر و برانکو بخش قابل توجهی از مطالب ورزشی رسانه‌ها و مطبوعات ورزشی را اشغال کرده است. اما این به معنای غافل شدن از نقل‌وانتقالات دیگر باشگاه‌ها نیست و اتفاقا در مورد چند باشگاه از جمله تراکتورسازی و سپاهان اخبار و شایعات زیادی شنیده می‌شود. امیر قلعه‌نویی، سرمربی سال‌های گذشته استقلال که در فصل اخیر هدایت ذوب‌آهن را بر عهده داشت و موفق شد این تیم را به مقام نایب قهرمانی برساند و از گروهش در لیگ قهرمانان به مرحله بعدی ببرد دیگر سوژه داغ نقل‌وانتقالات فصل آینده است. سرمربی موفق ذوب‌آهن که پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر است ظاهرا سخت مورد توجه سپاهان باشگاه سابقش قرار گرفته و سپاهانی‌ها که بدترین نتایج تاریخ باشگاهشان در لیگ برتر را در لیگ هفدهم ثبت کرده‌اند و تا آستانه سقوط رفته‌اند می‌خواهند دست به یک خانه‌تکانی بزرگ بزنند و برای فصل آینده جبران مافات کنند. این در حالی است که سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن چند روز پیش از توافق با قلعه‌نویی برای ادامه همکاری در فصل آینده خبر داده بود اما اخبار غیر موثق از اصفهان از تحرکات باشگاه رقیب و همشهری در جلب رضایت قلعه‌نویی حکایت دارد. بر اساس شنیده‌ها سپاهانی‌ها به واسطه عملکرد خوب قلعه‌نویی در این باشگاه و کسب 2 عنوان متوالی قهرمانی در لیگ برتر و رابطه خوب این مربی با اکثر مسئولان و مدیران کارخانه و باشگاه، درصدد جذب او و بازگشت به اقتدار گذشته هستند و پیشنهاد اغواکننده‌ای هم به ژنرال داده‌اند. پیشنهاد مالی خوب کنار اختیار تام به او برای جذب بازیکن و فراهم کردن همه امکانات گویا قلعه‌نویی را برای ماندن در ذوب‌آهن مردد کرده به خصوص این‌که شرایط مالی ذوبی‌ها به خوبی سپاهان نیست. صحبت‌های اخیر قلعه‌نویی و این‌که گفته بود افتخار هر مربی کار کردن در سپاهان است، به نوعی چراغ سبز او به زردپوشان دیار نصف جهان است.
هرچند هنوز برای قضاوت زود است و شاید در روزهای آتی پیشنهادهای بهتری هم به قلعه‌نویی برسد اما شواهد و قرائن از علاقه‌مندی شدید او برای بازگشت به سپاهان خبر می‌دهد. ژنرال که 2 بار با سپاهان قهرمان لیگ برتر شده با جاه‌طلبی همیشگی‌اش می‌خواهد در قهرمانی با سپاهان هم مثل قهرمانی با استقلال هت‌تریک کند و چه موقعیتی بهتر از حالا که هم پرسپولیس از نقل‌وانتقالات محروم است و هم استقلال درگیر مشکلات مالی است و شاید ستاره‌هایش قید ماندن را بزنند. سابقه نشان داده وقتی قلعه‌نویی هدایت تیمی به جز استقلال را بر عهده داشته همواره چند شاگرد سابقش در این تیم را همراه خود به تیم جدیدش برده است. حضور رحمتی و خسرو حیدری در سپاهان و پیوستن رحمتی و امیرحسین صادقی به مس کرمان و تراکتورسازی گواه این مدعاست. بر همین اساس است که شایعه حضور چند بازیکن استقلال در سپاهان در صورت سرمربیگری قلعه‌نویی قوت گرفته و گفته می‌شود ژنرال در صورت حضور در سپاهان شاید سیدمهدی رحمتی یا سیدحسین حسینی و حتی امید ابراهیمی را به این تیم اصفهانی ببرد. البته رحمتی با استقلال قرارداد دارد اما حسینی و ابراهیمی قراردادشان به پایان رسیده و با توجه به نارضایتی دروازه‌بان ملی‌پوش آبی‌ها از شرایطش در این تیم و قدردانی و علاقه همیشگی و دوطرفه ابراهیمی و قلعه‌نویی بعید نیست این 2 بازیکن کلیدی استقلال سر از سپاهان درآورند. گفته می‌شود محسن مسلمان بازیکن ناراضی پرسپولیس هم مورد توجه سپاهان است و شاید او هم انتخاب دیگر قلعه‌نویی باشد. اگر این اتفاقات رخ دهد قلعه‌نویی هم تیمی قدرتمند خواهد ساخت و هم با تضعیف سرخابی پایتخت یا یک تیر دو نشان خواهد زد.