میزان/ دادستان تهران گفت:

درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود، اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، جلسه دادستانی تهران با حضور چهل نفر از قضات زن این دادسرا به، ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران برگزار گردید.

31 متهم بانکی در ارتباط با پرونده بانک سرمایه
عباس جعفری دولت‌آبادی با پذیرش برخی انتقادها نسبت به اطاله رسیدگی در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، این اطاله را بی‌ارتباط با پیچیدگی پرونده و گستردگی اقدامات مجرمانه ندانست و افزود: 31 نفر از متهمان بانکی با این پرونده مرتبط هستند؛ کسانی که طی سال‌ها تسهیلاتی را به طرق غیر قانونی دریافت نموده و از استرداد آن خودداری کرده‌اند؛ مسلم است که تعقیب این افراد و تحقیق پیرامون اقدامات مجرمانه‌شان کار سختی است و لذا پرونده شاخ و برگ پیدا کرده و امر کارشناسی هم بسیار زمان‌بر است. 
دادستان تهران با ابراز امیدواری به این که نسبت به بخش عمده این پرونده تا پایان خرداد ماه سال جاری اتخاذ تصمیم نهایی شود و کیفرخواست صادر گردد، در اهمیت رسیدگی سریع و دقیق به این گونه پرونده‌ها از جهت افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی، اظهار داشت: اگر این گونه پرونده‌ها در یک دوره زمانی مشخص رسیدگی نشود، نه تنها بر کاهش ادراک فساد کمک نمی‌کند بلکه موجب افزایش آن در اذهان مردم می‌گردد.
وی تاکید کرد اطاله در رسیدگی به این دسته از پرونده‌ها موجب افزایش ادراک فساد در عموم می‌شود.

اجرای حکم محکومیت پرونده گروه آریا از بابت رد مال به بانک ملی

جعفری دولت آبادی به پرونده گروه آریا نیز اشاره کرد و در خصوص وضعیت رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: بخش کوچکی از این پرونده در دادسرای پولی – بانکی مفتوح مانده است، اما قسمت اعظم آن منتهی به صدور حکم محکومیت و اجرا گردیده است.
دادستان تهران از اجرای حکم محکومیت پرونده گروه آریا از بابت رد مال به بانک‌ ملی خبر داد و افزود: علاوه بر واگذاری گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، به بانک ملی در همین زمینه 150 میلیارد تومان وجه نقد به عنوان تتمه رد مال به بانک ملی پرداخت شده و مواردی که هنوز رد مال به طور کامل صورت نگرفته، مرتبط با مشکلات حقوقی است که در این بخش‌ها نیز مفاصا حساب خواهد شد.

جعفری دولت آبادی در خصوص پرونده ثامن‌الحجج نیز اطلاع‌رسانی نمود و در اثبات گستردگی این پرونده، از گرفتار شدن یک میلیون و دویست هزار نفر از مردم در رابطه با این موسسه مالی اعتباری خبر داد و در بیان اقدامات دادسرا در رسیدگی به این پرونده اظهار داشت: از نظر رد مال هیات تصفیه تعیین شده و عملیات کشف و ضبط اموال در استان‌ها ادامه دارد.

وی کند بودن روند کشف اموال موسسه در سایر استان‌ها را مرتبط با مشکلات دستگاه‌ها دانست و افزود: حاصل این مشکلات امروزه به دستگاه قضایی سر ریز شده و با توجه به گستردگی موضوع، طبیعتاً رسیدگی به پرونده زمان‌بر خواهد شد.
دادستان تهران از جمله برنامه‌های دادسرای تهران در سال 1397 را تعیین تکلیف پرونده‌های بزرگ، قدیمی و مسن و نیز تجدید نظر در شیوه‌ها و زمان رسیدگی اعلام نمود و در ضرورت عملی کردن این برنامه‌ها اظهار داشت: اگر موفق نشویم، برخی مدعی ناتوانی ما در رسیدگی‌های قضایی یا عدم تمایل قوه قضاییه به سرانجام رساندن این پرونده‌ها و یا حتی تبانی متهمان با دستگاه قضایی می‌شوند. لذا لازم است ضمن انعکاس عملکرد دادسرا، به گونه‌ای عمل شود که رسیدگی‌ها در دادسرا، دادگاه‌های بدوی، و سایر رسیدگی‌ها در بازه زمانی منطقی و قابل قبولی محقق شود.

شروع محاکمات اعضای گروهک داعش
جعفری دولت آبادی از جمله اقدامات مهم دادستانی تهران در حوزه جرایم علیه امنیت مربوط به سال 1396 را صدور کیفرخواست نسبت به متهمان گروهک داعش و محاکمات اعضای این گروهک دانست و در بیان اهمیت این اقدام اظهار داشت: محاکمات اعضای این گروهک در دادگاه از روز شنبه (8/2/97) شروع شد و این کار کمی نیست؛ چرا که این گروهک که از استکبار جهانی نیرو و تجهیزات می‌گیرد تا علیه ایران اقدام کند، نه تنها اقدامات مذبوحانه‌اش دفع شد و بی سرانجام ماند؛ بلکه اعضای آن‌ نیز دستگیر شده و در حال محاکمه اند.

تعقیب قضایی سرکرده یکی از گروهک‌های معاند از طریق پلیس اینترپل 
دادستان تهران هم‌چنین به اقدامات دادسرای تهران در رسیدگی به پرونده‌های متهمان اغتشاشات دی ماه و حادثه اسفند ماه در خیابان پاسداران اشاره کرد و در خصوص تعقیب قضایی سرکرده یک گروهک ضدانقلاب از طریق پلیس اینترپل توسط دادسرای تهران، اظهار داشت: درخواست دادسرای تهران از پلیس بین‌الملل برای دستگیری و استرداد این سرکرده گروهک ری‌استارت، عملاً آن‌ها را در چرخه آزمایش قرار داده است و باید به این سوال پاسخ دهند که چگونه است که اگر کسی در ایران کوچکترین اقدامی می‌کند، رسانه‌های دنیا پر می‌شود، اما امروز سرکرده این گروهک در آمریکا نشسته و دستور غارت، تخریب و تحریق اموال عمومی و خصوصی را می‌دهد و هیچ کس به او کاری ندارد.
وی ابراز امیدواری کرد پلیس بین‌الملل در دستگیری این فرد مناسب عمل کند تا دادسرای تهران بتواند به اتهامات وی رسیدگی نماید.

صدور 28 فقره کیفرخواست و 18 فقره حکم علیه اعضای یک گروهک معاند
جعفری دولت آبادی هم‌چنین از صدور 28 فقره کیفرخواست و 18 فقره حکم علیه اعضای یک گروهک معاند خبر داد و در اشاره به برخی اقدامات متهمان وابسته به این گروهک اظهار داشت: متهمی تحت تاثیر این گروهک، مسجدی در تهران، یک کیوسک راهنمایی و رانندگی و یک پمپ بنزین را آتش زده و فیلم مربوط به اقدامات مجرمانه خود را در فضای مجازی منتشر کرده است. هم‌چنین شب‌نامه علیه نظام تهیه و منتشر کرده و اقدام دیگر وی شعارنویسی گسترده در سطح شهر بوده است.
دادستان تهران ضد مردمی‌ترین کار متهم اخیر را آتش زدن خودپردازهای برخی بانک‌ها اعلام نمود و با اعلام محکومیت این متهم به پانزده سال حبس، اظهار داشت: آن چه بیان شد نمونه کوچکی از اقدامات دادسرای تهران در برخورد با اقدامات علیه امنیت و نفوس و اموال مردم است.
وی با تاکید بر این که دستگاه قضا و دادسرای تهران با مرتکبین جرایم علیه مردم، دولت و بیت‌المال و هم‌چنین توهین‌کنندگان به مقدسات کشور اسلامی با اقداماتی چون آتش زدن حسینیه‌ها و مساجد، برخورد جدی خواهد کرد، از قضات خواست سرعت در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی را مد نظر قرار دهند و افزود: خط مشی ما در برابر پرونده‌های نرتبط با حمایت از اموال عمومی، حمایت از حریم خصوصی مردم و حمایت از آبرو و حیثیت نظام رسیدگی سریع و برخورد قاطعانه و مطابق قانون است.