چاره‌ چی/ وقتی یک نوزاد یا خردسال در خانه دارید، آشپزخانه تان تغییرات بسیاری باید پیدا کند. زمانی هم که بچه بزرگ تر شد و خودش توانست حرکت کند و دنبال غذا برود، تغییرات دیگری منتظر آشپزخانه شما است. در این مطلب مواردی که با داشتن خردسال در آشپزخانه باید تغییر کنند را آورده ایم:



۱- آشپزخانه پر از خوراکی های سالم بشود

یخچال باید پر از غذاهای سالم مثل شیر، میوه و سبزیجات بشود. این موضوع حتی عادت های غذایی ما را هم متحول می کند و برای سلامتی خودمان خوب است.

۲- ظروف پلاستیکی پایین بیایند

ظروف پلاستیکی را به کابینت های پایینی منتقل کنید و وسایل مضر را به کابینت های بالایی ببرید. این حقیقت را هم قبول کنید که بچه ممکن است با این ظروف پلاستیکی مشغول بازی بشود.

۳- آشپزخانه رنگارنگ بشود

خوب است که آشپزخانه رنگ های شاد به خود بگیرد. ظروف با نقاشی های انیمیشنی و اسباب بازی می تواند آشپزخانه تان را به محلی امن برای بچه تان تبدیل کنید.

۴- احتمالا مجبور می شوید با یک دست غذا بپزید

بچه خردسالتان احتمالا روی پاهای شما می نشیند و شما مجبورید بیشتر اوقات با یک دست غذا بپزید. البته بعضی مراحل پخت و پز برای بچه خوب نیست که باید دقت کنید.

۵- کف آشپزخانه باید تمیزتر از همیشه باشد

بچه تان احتمالا روی زمین آشپزخانه چهار دست و پا راه می رود. به علاوه ممکن از با ظروف پلاستیکی تان بازی کند که آن ها هم کثیف می شوند. پس همیشه کف آشپزخانه تان را تمیز نگه دارید.