خبرگزاری صدا و سیما/ مازندران که در حال حاضر سهم به سزایی از لحاظ بازیکن در تیمهای مختلف لیگ برتر کشور دارد خودش تیمی ندارد .


مردم مازندران پس از سالها می توانند شاهد حضور تیمی از استان خودشان در لیگ برتر فوتبال باشند؟
در حالی مسابقات لیگ دسته یک فوتبال باشگاههای کشور در فصل جاری به ایستگاه پایانی رسیده و هفته پایانی آن فردا برگزار می شود که دو نماینده مازندران در این مسابقات ، شانس زیادی برای رسیدن به لیگ برتر دارند.
پس از سالها ، اکنون مردم ورزش دوست و علاقمند مازندران با نتایج خوب دو تیم نساجی قائم شهر و خونه به خونه بابل ، امیدوارند که عصر فردا جشن صعود به لیگ برتر را در استان برگزار کنند.
خونه به خونه که در فینال رقابتهای جام حذفی کشور هم حضور دارد پنج شنبه این هفته 13 اردیبهشت باید به مصاف استقلال تهران برود و در صورت قهرمانی ، ضمن راهیابی به مسابقات باشگاههای آسیا ،دل هواداران مازندرانی را بیش از پیش شاد کند.
این در حالیستکه هفدهمین دوره رقابتهای لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور دیروز با چهارمین قهرمانی پرسپولیس تهران به پایان رسید که در 17 دوره این رقابتها ، استان مازندران نماینده ای نداشت.
مازندران که در حال حاضر سهم به سزایی از لحاظ بازیکن در تیمهای مختلف لیگ برتر کشور دارد خودش تیمی ندارد و این یعنی محروم ماندن ورزش دوستان مازندرانی از دیدن بازیهای مهم لیگ برتر .
مازندران همواره در بحث تاریخچه تیمداری در فوتبال کشور از استان های مطرح فوتبالی بوده است. اگرچه مازندران را پایتخت کشتی کشور و خوزستان را پایتخت فوتبال در کشور لقب داده اند اما اگر نقد کارشناسی شده ای در بحث ظهور ستارگان در این رشته داشته باشیم مازندران حتی از خوزستان و سایر استان ها برای تیم های ملی و لیگ برتر در مقاطع سنی مختلف و حتی لیگ آسیا و اروپا بازیکن داشته است.
اگر نگاهی کوتاه به تاریخ تیمداری و رقابت تیم های مازندرانی در مسابقات باشگاهی داشته باشیم از سالها پیش تاکنون تیمهای زیادی همچون نواب ، نکاچوب، ژاندارمری ، ساری جوان ، بانک صادرات ، شهرداری ، آستان قدس و صنعت از ساری ؛ نساجی ، آزمایش، نفت، سایپا شمال و پرسپولیس از قائمشهر، شموشک و ایرسوتر از نوشهر، شهدای فریدونکنار، بازرگانان چالوس، دریا ، شهرداری و تاکسیرانی بابل، صنعت چای رامسر، سیاه جامگان گلوگاه، استقلال وگونی بافی بهشهر، شهدای سورک، شهرداری جویبار، نیروگاه نکاء و بسیاری از تیم های دیگر فوتبال مازندران در حوزه تیمداری ظهور و سقوط کردند.
باید اذعان داشت ستارگانی در گذشته همچون رحمتی ، پیمانی ، نادر و رحیم دست نشان ، جلیل گل چشمه ، مهدی نعمتی ، حسین و محسن مسگر ساروی ، رضا و محمد تقوی ، محمود سورتیچی ، هوشمند ، ملک احمدی ، سید مهدی احمدی، پیروز جغتاپور، مهرداد اولادی ، هادی نوروزی ، محمود فکری، محسن عاشوری، شیث رضایی، فرهاد و فرزاد مجیدی ، جوانشیر، فرامرز اضطراری، یحیی گل محمدی ، یونس گراییلی ،فریدون فضلی ، میثم بائو ، روح الله عرب و .... حکایت از استعدادهای غنی فوتبال در مازندران دارد.
برخی از بازیکنان تاثیرگذار مازندرانی که اکنون در تیمهای دیگر بازی می کنند عبارتند از : علی علیپور آقای گل لیگ برتر، شجاع خلیل زاده و امید عالیشاه در پرسپولیس تهران ؛ امید ابراهیمی، علی قربانی و یعقوب کریمی در تیم استقلال تهران ، دانیال اسماعیلی فر در تراکتورسازی؛ رضا خالقی فر در گسترش فولاد تبریز، میلاد جهانی در نفت آبادان، مهرداد کفشگری در سایپا ، محسن بنگر در نفت تهران و بازیکنان دیگری همچون شهاب‌ گردان ،محمدرضا خلعتبری، مهرداد قنبری، میثم حسینی،محسن یوسفی، میرهانی هاشمی، حنیف عمران زاده، رحمان احمدی ، حامد فلاح زاده و بسیاری از بازیکنان دیگر .
البته به این جمع باید رامین رضاییان و مرتضی پور علی گنجی که در خارج از کشور بازی می کنند را هم اضافه کرد.
با این همه استعداد فوتبالی در استان مازندران، این استان امیدوار است که این فصل ، طلسم تیمهای مازندرانی در رسیدن به آروزی لیگ برتر بشکند و مردم صبور و علاقمند استان مازندران ، عصر فردا شاهد حضور هر دو تیم نساجی قائم شهر و خونه به خونه بابل یا یکی از این دو تیم در لیگ برتر باشگاههای کشور باشند.