مهر/ رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: مناسب‌سازی ۵۵ دستگاه اتوبوس شهری برای معلولان توسط شهرداری همدان وعده داده شده بود که هنوز انجام نشده است.


سیاوش رهبر ظهر شنبه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر همدان که با محوریت طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تشکیل خانه‌های سلامت برگزار شد، گفت: اجرای طرح خانه‌های سلامت، اقدام خوبی است اما مشابه این طرح در بهزیستی وجود دارد.
وی افزود: بهزیستی شهرستان همدان ۲۳۰ مرکز خصوصی، ۴ مرکز دولتی و ۱۶ هزار مددجوی مستمری‌بگیر را تحت پوشش برنامه های خود دارد.
وی با اشاره به فعالیت مراکز سلامت اجتماعی در ۵ مرکز منوچهری، حصار امام(ره)، دیزج، مزدقینه و منطقه دیگر همراه با نیازسنجی و ارائه آموزش‌ها، عنوان کرد: در این مراکز آموزش خدمات و مهارت‌های زندگی ارائه می‌شود.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان عنوان کرد: تمرکز اقدامات در مناطق حاشیه شهر بوده، اما در اجرای طرح «ماد» کل شهر مدنظر بوده و در طرح «سراج» هم همدان در حال پایلوت شدن است.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان با ارائه پیشنهادات و بیان انتظارات از شورای شهر، بیان کرد: باید هم‌افزایی وجود داشته و موازی‌کاری کم‌تر شود.
رهبر خواستار در اختیار گذاشتن فرهنگسراها برای انجام برخی امور و همکاری بیشتر شهرداری مناطق شد و افزود: منتظر کمک شورا برای تهیه ساختمانی برای کودکان کار و خیابان هستیم.
وی در ادامه خواستار ایجاد بازارچه محلی برای گروه هدف محلی شد و گفت: قرار بر مناسب‌سازی ۵۵ دستگاه اتوبوس برای معلولان توسط شهرداری همدان بود که هنوز انجام نشده است.