تسنیم/ مدیرکل استاندارد استان بوشهر از ورود ۱۳۷ محموله کالای مغایر با استاندارد ملی، به ارزش ۴ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۸۶۴ دلار در گمرکات استان بوشهر جلوگیری شد.


محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر توجه به رعایت استاندارد در همه بخش‌ها اظهار داشت: در این راستا پیشرفت، توسعه جامعه و ارتقاء سلامتی مردم منوط توجه به مصرف کالاها و محصولات استاندارد است.
وی با تاکید بر جلوگیری از کالاهای غیر استاندارد از گمرکات استان بوشهر گفت: ترخیص کالاهای تجاری از گمرکات استان بوشهر با صدور مجوز اداره کل استاندارد محقق می‌شود که در این راستا از ترخیص کالای فاقد کیفیت و غیر استاندارد بدون اغماض جلوگیری می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر یکی از وظایف این اداره را جلوگیری از ورودکالای بی‌کیفیت به کشوردانست و تصریح کرد: در این راستا، کارشناسان و بازرسان استاندارد مستقر در گمرکات استان در سال گذشته از ورود 137 محموله کالای مغایر با استاندارد ملی، به ارزش 4 میلیون و 644 هزار دلار جلوگیری کردند.
بهره‌مند با اشاره به اینکه در سال 95 از ورود 104 محموله کالا به ارزش یک‌میلیون و 93 هزار دلار به مرزهای این استان جلوگیری شده بود گفت: این آمار در سال گذشته با افزایش 14.24 درصدی نسبت به سال 95 همراه بود.
وی بیشتر کالای غیر استانداردوارداتی را کالاهای چینی دانست و اظهار داشت:کالاهای مغایر با استاندارد، غالباً در زمینه لوازم خانگی، اسباب‌بازی، پوشاک، مواد غذایی و لوازم خودرو و ساخت کشور چین بودند.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر تاکید کرد: وقتی کالایی در گمرکات رسمی کشور اظهار شده و مورد تأیید استاندارد قرار می‌گیرد، یعنی کنترل‌های فنی لازم بر روی آن انجام گرفته و با اطمینان خاطر به دست مصرف‌کننده می‌رسد.