آخرین خبر/ در حالی که تصور می‌شد در هفته سی‌وسوم حداقل تکلیف یک تیم صعود‌کننده به لیگ برتر مشخص شود اما گره صعود در لیگ دسته اول کورتر شد.

روز گذشته 9 دیدار هفته سی‌وسوم به طور همزمان و از ساعت 17 آغاز شد که چند دیدار از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار بود. جنگ صعود و بقا در 6 دیدار هیجان را به اوج رسانده بود و هواداران تیم‌های مدعی صعود و کاندیدای سقوط با نگرانی بازی‌ها را دنبال می‌کردند. تیم نفت مسجدسلیمان صدرنشین لیگ که تصور می‌شد نخستین تیمی باشد که صعودش را مسجل می‌کند روز گذشته در تهران میهمان بادران دیگر مدعی صعود بود و باخت بدموقعی را متحمل شد. شاگردان فکری با این باخت اگرچه هنوز صدر جدول را در اختیار دارند اما تیم 64 امتیازی نفت به شدت از سوی 2 تیم 61 امتیازی خونه‌به‌خونه و نساجی تهدید می‌شود و اگر در هفته پایانی ببازد و هر 2 تیم مازندرانی مقابل رقبا پیروز شوند بعید نیست در حسرت صعود بماند! تیم‌های مازنی خونه‌به‌خونه و نساجی روز خوبشان بود و با کسب امتیاز مقابل اکسین و فجرسپاسی خود را در یک قدمی لیگ برتر می‌بینند. نکته جالب این‌که هر 2 تیم در هفته پایانی با تیم‌های بی‌انگیزه برق شیراز و راه‌آهن بازی دارند و بردشان محتمل و قابل پیش‌بینی است. فجرسپاسی که تا 2 هفته پیش شانس زیادی برای پیروزی داشت با 2 شکست متوالی روی امتیاز 58 ماند تا در هفته‌های پایانی نیازمند معجزه‌ای برای صعود باشد که اما و اگرهای زیادی دارد. تیم بادران دیگر مدعی صعود با 3 امتیاز حساسی که روز گذشته گرفت 59 امتیاز شد و اگر در هفته پایانی 2 تیم خونه‌به‌خونه و نساجی متوقف شوند و بادران ببرد، این شانس را دارد که به عنوان تیم دوم صعود کند.
اما در انتهای جدول معادله بقا حل شد. در حالی که 3 تیم شهرداری، ماشین‌سازی تبریز و ایرانجوان بوشهر برای بقا رقابت داشتند، تبریزی‌ها با کسب بردهای پرگل مقابل رقبا و ایرانجوان با قبول شکست مقابل مس رفسنجان تکلیف را روشن کردند. با نتایج به دست آمده، بقای تیم‌های تبریزی قطعی شد و ایرانجوان به دسته دوم سقوط کرد. پیش از این نیز سقوط تیم‌های راه‌آهن و صبا مسجل شده بود. ایرانجوان در حالی به دسته پایین رفت که صعود تیم شاهین بوشهر به دسته اول مسجل شده تا بوشهر یک چشمش گریان باشد و یک چشمش خندان.
تابلو نتایج
شهرداری ماهشهر 2- ملوان یک
برق جدید شیراز 4- گل گهرسیرجان صفر
اکسین البرز صفر - خونه‌به‌خونه صفر
مس کرمان صفر - آلومینیوم اراک صفر
نساجی مازندران یک - فجرسپاسی صفر
صبای قم صفر - ماشین‌سازی‌تبریز 4
شهرداری تبریز 4 - راه‌آهن یک
مس رفسنجان2 - ایرانجوان بوشهر یک
بادران تهران یک - نفت‌ مسجدسلیمان صفر