آخرین خبر/ استقلال در حالی روز یکشنبه به مصاف پیکان رفت که وینفرد شفر سی‌امین تجربه خود را روی نیمکت آبی‌پوشان تجربه می‌کرد.

شفر از هفته هشتم به تیم استقلال ملحق شد و از هفته نهم با نشستن روی نیمکت این تیم رسما هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت. شفر در سه جام با این تیم حضور داشته و مجموعا تاکنون ۳۰ بار روی نیمکت استقلال نشسته است.
این مربی ۲۱ بازی در لیگ برتر، ۳ بازی در جام حذفی و ۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا سرمربی آبی پوشان بوده است. حاصل حضور شفر در این ۳۰ بازی ۱۸ پیروزی است که شامل ۱۲ پیروزی در لیگ برتر، ۳ پیروزی در جام حذفی و ۳ پیروزی در آسیا می‌شود. ۱۰ دیدار آبی پوشان با شفر با نتیجه مساوی به پایان رسیده که از این تعداد ۷ مساوی در لیگ برتر و ۳ مساوی در آسیا است. آبی پوشان با هدایت شفر تنها ۲ بار شکست خورده‌اند که هر دو شکست مربوط به مسابقات لیگ برتر است. یکی در برابر پرسپولیس در تهران و دیگری برابر ذوب آهن در اصفهان. به این ترتیب باید گفت شفر چیزی حدود ۶۰ درصد از دیدارهایی که روی نیمکت آبی پوشان نشسته را با پیروزی پشت سر گذاشته است. به جز ۳ بازی این تیم در جام حذفی، آبی پوشان ۲۷ بار در دیدارهای امتیازی به میدان رفته‌اند و از مجموع ۸۱ امتیاز در لیگ برتر و آسیا، ۶۴ امتیاز به دست آورده است. این بردها و نتایجی که به دست آمده او را به مرد محبوب سکوها و طرفداران تبدیل کرده است تا با دیدن نتایج او و شاگردانش بیشتر از هر زمان دیگری افسوس هفته‌های ابتدایی فصل را بخورند که امتیازات به سود سایر رقیبان از جمله رقیب سنتی و دیرینه بر باد می‌رفت. وینفرد شفر نه تنها تمام بحران‌های حاکم بر استقلال را مدیریت کرد بلکه با یکی دو خرید و استفاده بهینه از ظرفیت موجود حتی با مشکلات غیرمنتظره از جمله مصدومیت مهره‌های کلیدی به خوبی حس جنگجویی و برتری طلبی را به شاگردانش تزریق کرد تا جایی که این تیم شب گذشته مقابل پیکان حتی با یک یار کمتر هم دست از تلاش برای برد نکشید و سرانجام به خواسته‌اش رسید. بی جهت نیست حالا این مربی آلمانی به چشم و چراغ طرفداران تبدیل شده است، مردی که همواره با شال آبی بر گردن وارد ورزشگاه می‌شود با این امید که در پایان بازی‌ها با رقص شال بر میزان محبوبیت و مقبولیتش بیفزاید که اتفاقا بخت و اقبال نیز با او یار بوده تا جایی که در بیش از نود درصد بازی‌ها همین اتفاق هم رخ داده تا رابطه عاشقانه دو طرفه‌ای میان او و طرفداران استقلال رقم بخورد.
شفر که تیمش را هم در کورس نایب قهرمانی لیگ نگه داشته، هم در فینال حذفی تا چند روز دیگر به دنبال تصاحب نخستین جام با استقلال است و هم در لیگ قهرمانان سودای برتری مقابل ذوب آهن در دو بازی پلی‌آف و رسیدن به جمع هشت تیم برتر آسیا را دارد بدون شک محبوب‌ترین چهره این روزها میان طرفداران استقلال قلمداد می‌شود.
سرمربی آلمانی استقلال حالا یک دغدغه را در بین هواداران ایجاد کرده است. هواداران آبی این نگرانی را دارند که شفر در استقلال می‌ماند یا نه؟ البته پاسخ این سوال با توجه به اظهارات مدیرعامل تیم و همچنین اعضای هیات مدیره کاملا واضح است. شفر در استقلال ماندنی است و مدیران استقلال سعی دارند رضایت او را برای فصل آتی جلب کنند. هرچند که این رضایت غیر از مسائل مالی به حفظ دستیاران شفر و همچنین بعضی از بازیکنان استقلال هم مربوط می‌شود. سرمربی آلمانی استقلال در صحبت‌های خود بارها به این نکته اشاره کرده که زمانی قرارداد خود را تمدید می‌کند که شرط‌های او عملی شود. بعید به نظر می‌رسد مسوولان استقلال هم شرط‌های این مربی را نادیده بگیرند. اگر کمی به عقب‌تر برگردیم حتی خوشبین‌ترین حامی استقلال هم تصور نمی‌کرد مرد 67 ساله آلمانی بتواند ضعف‌های تیم را برطرف کرده و از تمام ظرفیت استقلال به خوبی استفاده کند اما شفر از پس این کار برآمد و حالا او به چهره پر طرفدار تبدیل شده است.