ایران/ مدیر تنها سایت مجاز همسریابی توضیح می دهد:

هم‌اکنون استان‌های تهران، اصفهان، البرز، همدان، در این طرح فعال هستند و استان‌های مرکزی و کردستان نیز به تازگی به جمع ما اضافه شده‌اند. بیشترین تقاضا و ثبت ازدواج برای همسریابی هم در استان‌های تهران و اصفهان بوده است، چراکه سابقه فعالیت سامانه سایت همسان‌گزینی در این استان‌ها بیشتر است.
اغلب ثبت‌نام‌کنندگان طرح همسان‌گزینی متولدین دهه شصت هستند به طوری که 26 هزار و 798 نفر ثبت نام کننده ما از متولدین این دهه می باشند که از این تعداد 16 هزار و 532نفر زن و 10هزار و 296 نفر مرد هستند. اما ما از تمام سنین و اقشار جامعه درخواست‌کننده داریم. به‌طور کلی تعداد زنان مجرد دهه 50 و مردان دهه 70 در میان متقاضیان بسیار زیادتر از سایر افراد است.
درباره مهم‌ترین خواسته‌ها آنها نیز باید بگویم متأسفانه برخی از آقایان بیش از حد به مسأله زیبایی ظاهری توجه کرده و برخی از زنان هم ثروت را مد نظر قرار می‌دهند. گاهی نیز برخی می‌خواهند تمام نداشته‌های خود را با ازدواج به‌دست بیاورند که در این زمینه، مشاوران و معرفان ما توضیحات کافی و راهنمایی‌هایی صحیح برای ملاک‌ها و معیارهای درست را انجام می‌دهند، اما این موضوع شامل تمام افراد نمی‌شود.

مراجعه‌کننده متأهل هم برای ازدواج دوباره دارید؟
بله با وجود اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که خدمات همسان‌گزینی تنها در زمینه ازدواج دائم آن هم به شکل تک همسری است؛ افرادی بوده‌اند که با وجود داشتن همسر، خواهان ازدواج با همسر دوم یا ازدواج موقت بوده‌اند که در همان مرحله اول از پروسه رسیدگی به پرونده کنار گذاشته شده‌اند. در برخی موارد دیدگاه و خواسته‌های متقاضیان بسیار منطقی است، اما مواردی هم داریم که متأسفانه خواسته‌های غیرعادی و نامعقول دارند. البته تعداد این افراد قابل توجه نیست.


چگونگی ثبت نام در این سایت
متقاضیان ازدواج ابتدا باید به سایت مراجعه کرده و فرم مربوطه را پر کنند. کارشناسان ما بلافاصله پس از پر کردن چند فرم و شرکت در دو آزمون پرونده آنها را بررسی می‌کنند و با آنها جلسه‌ای برگزار می‌کنند تا در جریان خواسته‌هایشان قرار گیرند. پس‌از طی شدن مراحل اداری پرونده، کارشناسان شروع به پیدا کردن همسر مناسب برای ثبت‌نام‌کننده می‌کنند و با خانواده او تماس می‌گیرند. یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های کاری ما این است که بدون خانواده‌ها هیچ اقدامی انجام نشود تا آنها از این بابت نگرانی‌ای نداشته باشند.
شرط اصلی برای ثبت‌نام در سامانه همسان گزینی، تجرد است. نکته بعدی اطلاع خانواده‌ها از ثبت‌نام متقاضیان است.