تسنیم/ یک روزنامه آمریکایی به نقل از برخی شاهدان، روایتی را از تیراندازی اخیر در کاخ پادشاهی عربستان منتشر کرد.



روزنامه واشنگتن پست آمریکا گزارشی در خصوص اظهار نظر برخی مسئولان سابق عربستان سعودی در خصوص تیراندازی دو شب پیش در کاخ پادشاهی عربستان در منطقه حی الخزامی در ریاض پایتخت این کشور منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از مسئولان سابق عربستان که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت که این حادثه حدود دو تا سه دقیقه تیراندازی بود و در این مدت صدای تیراندازی شدیدی در کاخ پادشاهی به گوش می‌رسید.

این روزنامه صحت این گزارش را رد یا تایید نکرده، اما اعلام کرده که تیراندازی‌ها به سمت یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک بود و درگیری متقابلی در این حادثه روی نداده است.

واشنگتن‌پست همچنین به نقل از یک مسئول دیگر از وجود هواپیمای کوچک در منطقه خبر داد و گفت که این هواپیما وارد فضای ممنوعه هوایی شده بود که بلافاصله ساقط شد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) نیز از زبان سخنگوی پلیس ریاض اعلام کرد که نیروهای مسئول در یکی از نقاط امنیتی در منطقه حی الخزامی هواپیمای مذکور را رصد کرده و بر اساس دستوراتی که در این زمینه داشتند، با آن برخورد کرده‌اند.

همچنین یک منبع عالی‌رتبه سعودی به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که در هنگام سقوط هواپیمای بدون سرنشین، ملک سلمان پادشاه عربستان در کاخ خود نبود. منبع مذکور گزارش داد که پادشاه در آن زمان در مزرعه خود در منطقه الدرعیه در ریاض بود.

به نظر می‌رسد اقدامات امنیتی طی ماه‌های اخیر در اطراف کاخ‌های پادشاهی عربستان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مسئولیت مجموعه‌ای از تغییرات اجتماعی و اقتصادی در کشور را بر عهده دارد.

شنبه شب برخی شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را منتشر کردند که در آن صداهای تیراندازی در داخل یکی از کاخ‌های پادشاهی عربستان در محله "الخزامی" در ریاض به گوش می‌رسد. غانم الدوسری فعال سعودی حقوق بشر و مخالف در تبعید این موضوع را توییت کرد و گفت که پادشاه به مخفیگاه در پایگاه نیروی هوایی منتقل شده است.