آخرین خبر/ الکساندر نوری بعد از کسب نتایج ضعیف از وردربرمن اخراج شد. بعد از امضای حکم اخراج توسط مدیران برمن، نوری حاضر نشد با رسانه‌ها گفت‌وگو کند.

حالا بعد از گذشت چند ماه مربی ایرانی‌الاصل سابق سبزپوشان بوندس‌لیگا سکوتش را شکسته و در گفت‌وگویی مفصل با روزنامه بیلد در خصوص مسائل مختلفی صحبت کرده است. در ادامه ماحصل این مصاحبه را می‌خوانیم.
اکتبر 2017 اخراج شدید و حالا این اولین مصاحبه شماست. چرا ترجیح دادید که دور از فضای رسانه‌ای باشید؟
خب 4 هفته اول که خیلی سخت بود اما بعد از گذشت 4 هفته کار ما دوباره شروع شد. من و دستیارانم بعد از گذشت یک ماه سعی کردیم کلیه اطلاعات مربوط به دوران حضورمان در برمن را جمع‌آوری کنیم. بعد از آن یک اتاق سمینار در یک هتل را برای 3 روز اجاره کردیم تا عملکردمان در برمن را آنالیز کنیم. باید می‌فهمیدیم کجای کار ایراد داشته.
و نتیجه؟
شرایط باشگاه خاص بود و ما بیشتر انرژی خودمان را روی کنترل فضای باشگاه و بالا بردن روحیه و انگیزه بازیکنان گذاشته بودیم. همین مسئله باعث شده بود تا در کارهای فنی تا حدودی مرتکب اشتباه شویم. به هر حال مهم این است که اشتباهات گذشته حالا به تجربه ما تبدیل شده‌اند.
شما در مقطعی برمن را از قعر جدول به رتبه هشتم رساندید. آیا انتظار نداشتید که به شما زمان بیشتری بدهند؟
جدایی ما در کمال خوبی و خوشی انجام شد. برای باشگاه بهترین‌ها را آرزو دارم. من با خانواده‌ام در ویهه زندگی می‌کنیم، نزدیک برمن ولی از وقتی از باشگاه‌ جدا شده‌ام خیلی موضوعات برایم تمام شده است.
شما چند روزی است که در تمرینات تیم هندبال اس.‌گ فلنسبورگ حضور دارید. دلیل خاصی دارد؟
همیشه باید از بهترین‌ها درس گرفت. تیم هندبال فلنسبورگ در جهان بهترین است و دوست داشتم با فضای تمرینی این تیم بیشتر آشنا شوم.
به تازگی در کلاس‌های مدیریت فدراسیون فوتبال آلمان هم شرکت کرده‌اید. گویا قصد دارید با قدرت بیشتر به دنیای مربیگری برگردید؟
بله. دوست دارم در تابستان به میادین بازگردم. پیشنهاداتی در اختیار دارم و به پیشنهادات خارجی نیز فکر می‌کنم.
اولویت شما بوندس‌لیگا خواهد بود؟
اولویت من مناسب‌ترین پیشنهاد خواهد بود. در حال بررسی پیشنهادات هستم. حالا باتجربه‌تر شده‌ام و دیگر جای اشتباه ندارم. می‌خواهم بازگشت خوبی به دنیای فوتبال داشته باشم و برای رسیدن به این هدف قبل از هر چیز باید انتخاب درستی داشته باشم.