خبر ورزشی/ هفته سی و سوم لیگ دسته اول عصر امروز برگزار می‌شود تا شاید در فاصله یک هفته مانده به پایان مسابقات تکلیف حداقل یک تیم صعود‌کننده به لیگ برتر مشخص شود.


این در حالی است که در بازی‌های امروز نفت مسجدسلیمان با کسب یک امتیاز هم لیگ برتری خواهد شد و سایر مدعیان نیز برای باقی ماندن در کورس نیاز به کسب 3 امتیاز دارند. این هفته محرز شدن دوپینگ یک بازیکن لیگ دسته اول شاید تا حدودی بر بازی‌ها تأثیر بگذارد. از سوی دیگر گماردن ناظران ویژه و داوران لیگ برتری برای بازی‌ها تا حدودی خیال تیم‌های بالای جدولی را راحت کرده است.
بادران تهران- نفت مسجدسلیمان
نفت مسجدسلیمان می‌توانست هفته قبل در خانه خودش جشن صعود را بگیرد اما توقف مقابل نساجی مدعی، صعود شاگردان فکری را یک هفته عقب انداخت. البته آنها هنوز خیال‌شان راحت نیست و با کسب یک امتیاز در خانه بادران به این مهم می‌رسند اما شاید همین یک امتیاز‌ها باعث شود تا نفتی‌ها با استرس وارد میدان شوند. از سوی دیگر بادران که کورسوی امیدی برای لیگ برتری شدن دارد در بازی خانگی به چیزی جز کسب 3 امتیاز رضایت نمی‌دهد و شاید همین عامل باعث شود شاگردان ربیعی صعود نفت به لیگ برتر را یک هفته دیگر به تأخیر بیندازند.

اکسین البرز- خونه‌به‌خونه مازندران
اکسینی‌ها اعلام کردند برای بازی با خونه‌به‌خونه و شکست دادن حریف بابلی مصمم هستند، با این حال تیم کرجی در این بازی چند مصدوم دارد و شاید همین عامل کار شاگردان لطیفی را سخت کند. اکسینی‌ها اگر بتوانند در غیاب رضا درویشی، پویا سیف‌پناهی، حمید طاهری‌فرد و مجید خمیسی از سد خونه‌به‌خونه بگذرند نه تنها کار بزرگی را رقم زده‌اند بلکه در سرنوشت بالای جدول تأثیر‌گذار خواهند بود. دیروز خبر رسید لطیفی هم قراردادش را با اکسین تمدید کرده تا او برای پیروزی تیمش باانگیزه‌تر باشد. البته حریف آنها یعنی خونه‌به‌خونه بعد از غلبه بر شهرداری ماهشهر عنان صعود را در دست خودش گرفته و نمی‌خواهد کارش برای لیگ برتری شدن به اما و اگر بکشد و با عزم کسب پیروزی به کرج آمده است.

نساجی مازندران- فجرسپاسی شیراز
یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ نساجی جدال امروز قرمزهای قائمشهر با فجرسپاسی شیراز است. بعید است امروز در ورزشگاه شهیدوطنی جای خالی پیدا شود و نساجی با توپ پر به مصاف فجری‌ها می‌رود تا مثل بازی با بادران یک مدعی بالای جدولی دیگر را هم با شکست پرگل بدرقه کند. نساجی چنانچه برنده بازی امروز باشد می‌تواند بیش از پیش به صعود به لیگ برتر امیدوار شود به خصوص که بازی آسانی هم در هفته آخر دارد اما حریف آنها تیم آسانی نیست و فجری‌ها برای امیدواری به صعود محتاج پیروزی هستند. تیم کلانتری که هفته آینده دیداری آسان با صبا دارد برای جبران شکست هفته قبل مقابل مس و رسیدن به لیگ برتر، چاره‌ای جز کسب پیروزی در این بازی ندارد و به نظر می‌رسد دوئل همسایه‌های جدولی لیگ برتر خالی از حاشیه و هیجان نباشد.

مس رفسنجان- ایرانجوان بوشهر
با جدا شدن از سیاست‌های بالای جدول، در پایین جدول نیز جنگ بقا بین ماشین‌سازی تبریز و ایرانجوان بوشهر به اوج خود رسیده و این دو تیم با اختلاف یک امتیاز با هم گزینه‌های اصلی سقوط هستند. ایرانجوان که هفته قبل نتوانست در خانه خود به پیروزی برسد چشم به 3 امتیاز بازی با مس در رفسنجان دارد تا کارش را برای هفته آخر در دست خود بگیرد اما بازی در خانه مسی‌ها حتی برای مدعیان بالای جدولی هم سخت بوده چه برسد به ایرانجوان. با این حال به نظر می‌رسد یکی از دیدارهای جذاب و حساس این هفته تقابل شاگردان سامره با بوشهری‌ها باشد.

صبای قم- ماشین‌سازی تبریز
از خوش‌اقبالی ماشین‌سازی همین بس که با تیم ضعیف این روزهای لیگ دسته اول بازی دارند. شاگردان عباس آقایی در قم با صبایی بازی می‌کنند که باخت‌های پرگلی را در هفته‌های اخیر تجربه کرده و به نظر می‌رسد ماشین‌سازان حتی با یک گل هم حاشیه امنیت خوبی پیدا کنند. اگر تیم تبریزی بتواند در خانه صبای بی‌انگیزه به پیروزی برسد، هفته بعد در خانه خود بازی دارد و کارش برای بقا بسیار آسان خواهد شد. شاید هم صبا پس از چند هفته ناکامی و شکست‌های پرگل از پس این حریف پایین جدولی برآمده و خودی نشان بدهد.

شهرداری تبریز- راه‌آهن
شهرداری تبریز روی کاغذ خطر سقوط را احساس می‌کند اما در میدان کارش برای بقا راحت است. شاگردان دین‌محمدی به یک امتیار در دو بازی برای ماندن احتیاج دارند که این یک امتیاز می‌تواند حتی با پیروزی مقابل راه‌آهن قعر جدولی هم کسب شود. این بازی تقابل دین‌محمدی با تیم سابق هم هست. دین‌محمدی نتایج خوبی با راه‌آهن نگرفت تا از این تیم جدا شود اما با آمدن به شهرداری تبریز خوب کار کرد و این تیم را از قعر جدول جدا کرد. راه‌آهنی‌ها که چیزی برای از دست دادن ندارند و هفته‌‌هاست سقوط‌شان قطعی شده، با کسر امتیاز هم روبه‌رو شده‌اند تا عملاً انگیزه‌ای برای این بازی نداشته باشند.

مس کرمان- آلومینیوم اراک
مس کرمان هفته قبل با شکست دادن فجرسپاسی در شیراز نشان داد موفقیت‌های هفته‌های اخیرش تصادفی نبوده و اگر زودتر تغییرات مدیریتی و فنی در این تیم رخ می‌داد چه بسا آنها الان گزینه صعود به لیگ برتر بودند. مسی‌ها این هفته میزبان آلومینیومی هستند که هفته قبل خیالش از بقا در لیگ دسته اول راحت شد و برای این بازی انگیزه خاصی ندارد. به نظر می‌رسد تنها انگیزه دو تیم در این بازی رسیدن به پیروزی و کسب جایگاه مناسبی در جدول باشد تا بتوانند در ترسیم برنامه فصل بعد خود، از این جایگاه بهره ببرند.

شهرداری ماهشهر- ملوان انزلی
دو تیم بی‌انگیزه لیگ تنها برای اعاده حیثیت با هم روبه‌رو می‌شوند. شهرداری ماهشهر در برهه‌ای در بالای جدول بود و ملوان هم‌ تیمی بود که همواره شخصیت حضور در لیگ برتر را داشته با این حال هر دو تیم از رسیدن به لیگ برتر ناکام ماندند تا دوئل امروز به نوعی تقابل مربیان صاحب‌نام آنها باشد؛ در یک‌سو مرزبان که با شهرداری ماهشهر قابل انتظار کار نکرد و در سمت دیگر دست‌نشان که نتوانست ملوان را لیگ برتری کند و مشکلات مالی سد راه موفقیتش شد. ملوان با پیروزی در این بازی می‌تواند به رسیدن به سکوی پنجم جدول در پایان لیگ امیدوار باشد که جایگاه بدی نیست.

برق جدید شیراز- گل‌گهر سیرجان
گل‌گهر با بگوویچ در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و توانسته جایگاهش در نیمه بالای جدول را تثبیت کند. این تیم در صورت پیروزی در بازی امروز می‌تواند به جایگاه ششم جدول هم نزدیک شود و این می‌تواند انگیزه خوبی برای گل‌گهر باشد هر چند حریف آنها یعنی برق جدید شیراز به رغم نشیب و فراز زیادی که داشته به 3 امتیاز بازی خانگی چشم دارد و نمی‌خواهد در هفته‌های پایانی با خاطره‌ای تلخ بازی‌ها را به اتمام برساند.