نود/ پرسپولیس و استقلال در بخش هجومی نزدیک به هم بودند و بهترین تیم‌های ایرانی. پرسپولیس اما موفق شد روند بهتری را از خود به جا بگذارد و شاگردان برانکو دقت بالاتری نسبت به استقلالی‌ها داشتند.


در پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس دقیق‌ترین تیم ایرانی در بخش هجومی بوده است. شاگردان برانکو اگرچه یک گل کمتر از استقلال به ثمر رساندند اما دقت شوتزنی سرخپوشان نزدیک به ۵۷ درصد بوده است. با اختلافی فاحش نسبت به تیم دوم پرسپولیس تنها تیم ایرانی است که بیشتر از نصف شوت‌هایش در چارچوب بوده است. سرخپوشان ۳۴ شوت در چارچوب داشته‌اند و تبدیل شدن ۸ شوت به گل نشان می‌دهد نرخ تبدیل شوت‌های در چارچوب پرسپولیسی‌ها به گل نزدیک به ۲۴ درصد است. این نرخ برای استقلال ۳۹ درصد است و شاگردان شفر از این نظر عملکرد بهتری داشته‌اند. استقلال که بهترین خط حمله ایرانی را در اختیار دارد بعد از پرسپولیس دقیق‌ترین تیم هم بوده است. حدود ۴۲ درصد شوت‌های آبی‌پوشان در چارچوب بوده است. ۹ گل استقلال از ۲۳ شوت در چارچوب به دست آمده.
بعد از سرخابی‌ها دو تیم ذوب‎آهن و تراکتورسازی تقریبا شرایط مشابه در دقت شوت دارند اما اصفهانی‌ها بیشتر گل زده‌اند و این ضامن صعودشان شده؛ اما تبریزی‌ها نتوانستند از شوت‌های پرتعدادشان بهره‌ای ببرند و به عنوان تنها تیم ایرانی حذف شده شناخته می‌شوند. هر دو تیم دقت شوت حدود ۳۹ درصدی را به ثبت رسانده‌اند. با این تفاوت که ذوب‌آهن ۶ گل زده اما تراکتورسازی فقط دو بار دروازه حریفان را باز کرده است. از طرفی ذوب‌آهن ۲۲ شوت در چارچوب داشته و تراکتورسازی ۲۸ شوت. باید دید ذوب‌آهن و سرخابی‌های پایتخت چه روندی را در پیش خواهند گرفت. آمارها از برتری محسوس سرخابی‌های پایتخت می‌گویند.