باشگاه خبرنگاران/ برخی نمایندگی های آدیداس در آمریکا پیراهن هایی با لوگوی فدراسیون فوتبال ایران می فروشند.


تولید لباس های تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 از سوی شرکت آدیداس و طرح ساده این پیراهن در روزهای اخیر به جدی ترین بحث فوتبال کشورمان تبدیل شده و بسیاری از اهالی ورزش و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قرارداد تجاری فدراسیون با این شرکت آلمانی واکنش نشان داده اند.
درحالیکه قرار است از پیراهن تیم ملی 29 اردیبهشت و در بازی تدارکاتی این تیم با ازبکستان به صورت رسمی رونمایی شود اما در فاصله یک ماه تا آن بازی به تازگی برخی فروشگاه های آدیداس در آمریکا، پیراهن هایی را با لوگوی فدراسیون فوتبال ایران می فروشند.
شنیده می شود این پیراهن های مدل TIRO 17 شرکت آدیداس به رنگ های سفید و قرمز به فروش می رسد و البته به جز لوگوی فدراسیون فوتبال طرح خاصی روی آن دیده نمی شود. البته تاکنون مشخص نشده است که این پیراهن همان پیراهن هایی است که شاگردان کارلوس کی روش در جام جهانی از آن استفاده می کنند.
صفی الله فغانپور، عضو تیم مذاکره کننده فدراسیون فوتبال ایران با شرکت آدیداس در گفت و گو با خبرنگار ما درمورد فروش پیراهن هایی با لوگوی این فدراسیون در فروشگاه های آدیداس آمریکا اظهار داشت: پیراهن های تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 در بازی با ازبکستان به صورت رسمی رونمایی می شود اما فروش این پیراهن در فروشگاه های آدیداس شهرهای مختلف جهان جزء بندهای قرارداد ما است. پیراهن های تیم ملی مورد تائید فیفا قرار گرفته است و اگر فروشگاه های آدیداس در آمریکا همین پیراهن مورد تائید را به فروش برسانند از نظر ما مشکلی وجود ندارد.
او ادامه داد: اکنون اطلاعی از پیراهن هایی که در آمریکا به فروش می رسد ندارم اما طبق قرارداد باید درصدی از مبلغ فروش این پیراهن در فروشگاه های آدیداس به فدراسیون فوتبال ایران برسد.
فغانپور خاطرنشان کرد: پیراهن تیم ملی با همان فناوری تولید می شود که پیراهن سایر تیم های تحت قرارداد با آدیداس با استفاده از آن به تولید می رسد. با توجه به اینکه ایران به صورت قانونی نمی تواند لباس های آدیداس را به کشورمان وارد کند، هرچه تعداد لباس هایی که در نمایندگی های این شرکت در کشورهای دیگر به فروش می رسد بیشتر باشد، این امر به سود فدراسیون ایران است. با این وجود باید دید پیراهنی که آمریکایی ها به فروش می رسانند همان پیراهن اصلی تیم ملی ایران است یا خیر.