آخرین خبر/ بارش برف و باران شدید در اکثر نقاط کشور موجب غافلگیری مردم در بیست و ششمین روز فروردین ماه شده است. در همین رابطه سازمان هواشناسی ضمن هشدار از کاهش محسوس دمای هوا برای شمال شرق کشور خبر داد. 



هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار می شود
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفتگو با ایسنا، گفت: بارش‌ها امروز درمناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، جنوب همدان، شمال و شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، غرب اصفهان، قم، نیمه شرقی تهران، گلستان، خراسان شمالی‌ و خراسان رضوی شدت بیشتری دارد. همچنین با تقویت بیشتر جریان‌های شمالی دمای هوا در شمال شرق کشور ۶ تا۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و هوای سرد در نیمه شمالی کشور ماندگار است. 
احد وظیفه افزود: بر اساس نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی سامانه بارشی امروز( ۲۷ فروردین ماه) در غرب،‌ بخش‌های از جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکز، شرق، و شمال شرق کشورفعال است و سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در این مناطق می شود که بارش تگرگ نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. وی درادامه گفت: این وضعیت از بعد ازظهر امروز به‌تدریج مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد و به‌تدریج در دامنه‌های جنوبی البرز از ناپایداری کاسته می‌شود. وی اضافه کرد: بعداز ظهر امروز در مناطقی از نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی از نقاط جنوب شرق با خیزش گرد وخاک همراه می‌شود. 
وظیفه در ادامه اظهارکرد:‌ امروز درارتفاعات البرز مرکزی و شرق البرز مناطقی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است و فردا (۲۸ فروردین ماه) در ارتفاعات شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. وی با بیان اینکه فردا عمده فعالیت سامانه بارشی در غرب، نواحی مرکزی، بخش‌هایی از جنوب، شرق وشمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود،گفت: شدت بارش‌ها در ایلام، لرستان،‌شمال خوزستان،‌کهگیلویه وبویراحمد،نیمه جنوبی چهارمحال و بختیاری،‌جنوب اصفهان، غرب یزد، شمال فارس، شمال کرمان و خراسان جنوبی پیش بینی می‌شود. 
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) سامانه بارشی در نیمه شرقی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود و سبب رگبار، رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی می شود. در نیمه غربی کشور از شدت ناپایداری کاسته می شود و دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد که افزایش دما در سواحل غربی خزر و اردبیل حدود ۸تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.وی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: فرداو پس فردا (۲۸ و ۲۹ فروردین ماه) آسمان تهران نیمه ابری ، در بعدازظهر همراه با رگبار باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود . بیشینه و کمینه دمای هوای فردا ۱۱ و ۵ درجه سانتیگراد و چهارشنبه (۲۹ فروردین ماه) ۱۵ و ۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بارش برف در جاده های 5 استان 
رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور در گفتگو با ایسنا گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک سراسر کشور در حال حاضر در اکثر محورهای استان قزوین، محور اسالم -خلخال در استان اردبیل، ارتفاعات محور هراز در استان مازندران، ارتفاعات طارم در استان زنجان و گردنه آوج در استان همدان بارش برف گزارش شده است. سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به استان‌های دارای بارش باران گفت: در اکثر محورهای استان های مازندران، گلستان، همدان و تهران و همچنین محور سردشت-نقده در آذربایجان غربی، محورهای مشهد-تربت و مشهد-چناران در خراسان رضوی بارش باران گزارش شده است. به گفته رحمانی در گردنه های امین الله و اسدلی در خراسان شمالی و محور ولی آباد-گدوک در استان مازندران نیز مه‌گرفتگی با کاهش دید گزارش شده است.

تعطیلی مدارس چند شهر
بارش برف در بیشتر مناطق استان البرز را در بر گرفته است باعث تعطیلی مدارس شهرستان های اشتهارد و طالقان شد. همچنین مدارس شهرستان فیروزکوه در مقطع دبستان و پیش‌دبستانی به علت سرما و لغزندگی معابر در نوبت صبح تعطیل شد. امیرمحمدی معاون عمرانی فرماندار طالقان گفت: تمام مقاطع تحصیلی شهرستان طالقان تعطیل است. وی خاطرنشان کرد: ارتفاع برف در شهرستان طالقان تا کنون 5 تا 10 سانتی متر بوده و بارش برف ادامه دارد.
مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران البرز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی با مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز تاکید شده که در مدارس وسایل گرماساز روشن شود تا با توجه کاهش دما و سرما و بارش برف دانش آموزان دچار سرما خوردگی نشوند.

برف پیست دیزین را تعطیل کرد
مدیر پیست بین المللی دیزین در گفتگو با ایرنا گفت که به دلیل بارش سنگین برف که 70 سانتیمتر برآورد می شود، در روز دوشنبه 27 فروردین، این پیست تعطیل شد.

برف پاکن خراب ۳۰ هزار تومان جریمه دارد
سرهنگ عابدی، جانشین رئیس پلیس راهور تهراندر گفتگو با میزان گفت: در صورتی که برف پاکن خوروی شما دچار نقص فنی است به هیچ عنوان در روز‌های بارندگی رانندگی نکنید.چرا که خراب بودن برف پاک کن‌های وسایل نقلیه در شرایط جوی بارندگی نمونه نقص فنی است و برابر مقررات رانندگان متخلف مشمول جریمه ۳۰ هزا تومانی می شوند.

لزوم تردد با زنجیر چرخ در 4 محور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا به بارش برف و باران در نیمی از استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: تردد در محورهای کندوان، طالقان، زنجان - طارم و تهم - چورزق بدون زنجیر چرخ ممنوع است.

مفقودشدن ۸ نفر در برف

به گزارش مهر، صادق سلامت، معاون جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: دیروز به دلیل بارش برف و مه غلیظ در کوه چور حد فاصل ممبین - بازفت، 8 تن از عشایر مفقود شدند. وی تصریح کرد: این تیم هم اکنون در محل حادثه قرار دارد و عملیات جستجوی مفقودان را آغاز کرده اما تا این لحظه هنوزی خبری از یافتن آنها به دست ما نرسیده و به محض دریافت اطلاعی از سرنوشت آنها موضوع اطلاع رسانی خواهد شد تا خانواده های آنها از نگرانی خارج شوند.