خبر ورزشی/ با صعود پرحرف‌ و ‌حدیث و پرحاشیه رئال‌مادرید به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا که به لطف ضربه پنالتی دقیقه 94 کریس رونالدو اتفاق افتاد

 روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو که با جانبداری از رقیب دیرینه رئال، یعنی بارسا چاپ می‌شود، در گزارشی تند به مرور کلکسیونی از جنجال‌های تیم مادریدی در فوتبال اروپا پرداخته است.
شروع از سال 1957
به گزارش خبرورزشی،این گزارش حکایت از آن دارد که رئال بارها وبارها در فوتبال اروپا، خبرساز شده و گردوخاک به پا کرده‌‌؛ بنابر این گزارش لطف‌های داوری به رئالی‌ها در فوتبال اروپا، از سال 1957 آغاز شد‌‌؛ درآن سال فیورنتینا قربانی کهکشانی‌ها بود و چهارشنبه‌شب و بعد از 61 سال، یک تیم ایتالیایی دیگر، یعنی یووه مقابل رئال به زانو درآمد و در یک صحنه مملو از جنجال با ضربه پنالتی دقیقه 94 رئال‌مادرید، از گردونه رقابت‌ها خارج شد.
تأثیر چاکر در بازی رفت
در بازی رفت دو تیم در تورین، یوونتوس از قضاوت جونیت چاکر، داور ترکیه‌ای بازی، آسیب زیادی دید‌‌؛ چراکه او در دقیقه 92 بازی خطای کارواخال روی کوادرادو را خطای پنالتی تشخیص نداد‌‌؛ پنالتی‌ای که اگر گرفته می‌شد، می‌توانست تأثیر پررنگی در سرنوشت این بازی حذفی داشته باشد.
در فصل جاری و دربازی رفت مرحله یک‌هشتم پایانی در برنابئو، رئال1-3 از سد پی‌اس‌جی عبور کرد‌‌؛ آن هم به لطف اعلام پنالتی جنجالی روی کروس. جیانلوکا روکی، داور ایتالیایی بازی اما خطای هند سرخیو راموس درمحوطه جریمه درپی شوت رابیو، (آن هم وقتی بازی1-1 بود) را پنالتی نگرفت.
دزدی از بایرن
18 آوریل2017، بایرن‌مونیخ در مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در برنابئو سربریده شد. بازی رفت در آلمان با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید و بازی برگشت در وقت‌های اضافه در برنابئو 4 بر 2 تمام شد. ویکتور کاسای داور مجارستانی دو گل ناصحیح کریس (گل‌های 2-2 و2-3) را صحیح اعلام کرد، از کارت قرمزی که باید به کاسمیرو نشان می‌داد، سرپوشی کرد و با بی‌عدالتی آرتورو ویدال را از زمین اخراج نمود‌‌؛ آن هم با دریافت دومین کارت زردش در بازی به خاطر برخوردی که با آسنسیو داشت و خطا نبود. در آن زمان کارل هاینتس رومنیگه، رئیس شورای مدیریتی بایرن در صحبت‌هایی گفت:«به معنای واقعی کلمه، از ما دزدی شد. آن کاری که داور در برنابئو انجام داد را در40سال اخیر ندیده بودم.»
اتلتیکو قربانی بعدی
در لیگ قهرمانان اروپای 2016 هم رئالی‌ها از لطف داوران بی‌نصیب نماندند و با همین الطاف توانستند در فینال میلان، اتلتیکومادرید را پشت‌سر بگذارند. سانتر گریزمن در محوطه جریمه به دست راموس برخورد کرد و راموس جوری وانمود کرد که گویی توپ به شکمش برخورد کرده. مارک کلاتنبرگ، داور بازی هم خطایی نگرفت و گل راموس که بازی را یک بر صفر کرد، آفساید بود.
در فینال 2014 لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون و در جدال رئال و اتلتیکو، گل دقیقه 93 راموس پس از ضربه‌ای که بیل با آرنج به خوانفران زد، به ثمر رسید. صحنه‌ای که باید با اخطار بئیرون کوئیپرس، داور هلندی بازی همراه می‌شد.
جنجال در فینال
رئال یک بار دیگر هم با جنجال، برنده یکی از فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا شده بود‌‌؛ آن هم درسال 1998 و با گل پدرا میاتوویچ که آفساید بود. میاتوویچ در سال 2006 در مورد آن فینال، به خبرنگار آاس گفت: «گل به یووه؟ آفساید بود یا نبود، ما باید این حرف‌ها را تکذیب کنیم.»
در لیگ قهرمانان اروپای فصل 2000-1999، رئال در مرحله یک چهارم نهایی به منچستریونایتد خورد. گل صحیح کول در بازی رفت، مردود اعلام شد تا بازی صفر- صفر تمام شود و در بازی برگشت، خطای هند جنجالی کارانکا، در اولدترافورد صحنه به یادماندنی بازی بود تا نتیجه 3 بر2 رقم بخورد.
اخراج بازیکن لال!
در دور برگشت مرحله یک‌شانزدهم پایانی جام یوفا در فصل 1985-1984 در ورزشگاه برنابئو هم داور، بازیکن ناشنوا و لال تیم ریکئا را به خاطر اعتراض از زمین اخراج کرد.
ایتالیایی‌ها هم جنجال تاریخی 61 سال پیش را در مورد رئال فراموش نکرده‌اند. در فینال جام اروپای سال 1957 که رئالی‌ها با نتیجه 2 بر صفر در برنابئو از سد فیورنتینا عبور کردند، اتفاقی جنجالی رخ داد. دی استفانو یک ضربه پنالتی شرم‌آور را تبدیل به گل کرد. جوزپه ویریلی، بازیکن سابق فیورنتنیا درآن زمان گفت: «این یک دزدی بزرگ است. اندکی قبل از اعلام پنالتی، شوت من از خط دروازه عبور کرده بود. ما سزاوار باخت نبودیم ولی داور بازی (آقای هورن هلندی) همه کارها را انجام داد.»
حتی پاکو خنتوی اسطوره‌ای هم که درآن بازی حضور داشت درگفت‌وگویش با روزنامه آ. اس در سال 2014 به این موضوع اذعان داشت:«دی استفانو یک پنالتی بحث‌برانگیز را زد. آنها یک پنالتی به متئوس دادند که بعداز بازی در تکرار صحنه‌ها دیدم که آفساید بوده.»و خود خنتو درسال 1960 و در فینال جام اروپا مقابل اینتراخت یک ضربه پنالتی بحث‌برانگیز را به نفع رئال گرفت.