باشگاه خبرنگاران/ آماربالای تلفات انسانی، تروما و آسیب‌های عصبی در سربازان دانشمندان را برآن داشته است تا نسل جدیدی از ادوات و تجهیزات جنگی را طراحی کنند.


کارشناسان به تازگی نسل جدیدی از پوشش وسایل جنگی را تولید کرده‌اند که ازجنس نوعی فوم است واعتقاد دارند این پوشش بهتر از فولاد می‌تواند از جان سربازان محافظت کند.

این فلز فوم کامپوزیت فولاد ضد زنگ (CMF) نام دارد و اعتقاد براین است که کارآمدتر از پوشش‌های فلزی می‌تواند از سربازان جنگی در برابر انفجار، شلیک گلوله و حتی مین محافظت کند.
مطالعه برروی ساخت نسل جدید زره به وسیله دانشمندان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی و ارتش آمریکا برای تولید ماده‌ای که می‌تواند فشار را تحمل و از تکه تکه شدن جلوگیری کند، درحال اجراست.

این پوشش جدید حتی قابلیت محافظت از جان افراد در برابر انفجار‌های کمتر از ۱۸ اینچ را دارد و می‌تواند تحولی در ایمنی و جلوگیری از تلفات در جنگ درآینده ایجاد کند.

ازجمله دیگر مزایای این پوشش فومی، وزن سبک آن است که قابلیت مانور و حرکت با سرعت بیشتری را می‌دهد.

بسیاری از وسایل نقلیه ساخته شده از جنس فولاد وزنی بسیار بالا دارند و قادر به مهار شدت ضرب و افزایش ایمنی سربازان نیستند، همچنین این وسایل فرد را درمعرض موج انفجار ناشی از ضربه قرار می‌دهند و احتمال بروز تروما و آسیب‌های مغزی وجود دارد.

این صفحات فولادی CMF ابعاد ۱۰ در ۱۰ اینچ دارند ومی توانند ازجان سربازان و نیز تجهیزات نظامی درزمان نبرد محافظت کنند.

آزمایش‌های بیشتر در زمینه کارایی این پوشش جدید به وسیله دانشمندان در حال انجام است.