تسنیم/ تیم فولاد مبارکه سپاهان و صنعت نفت آبادان در دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر به تساوی یک بر یک دست یافتند.


دیدار 2 تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال از ساعت 16 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شد.
ابراهیم عالما، ابوالحسن جعفری، ساسان انصاری، سعید آقایی، مهرداد محمدی، علی کریمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، مهدی شریفی، عارف غلامی، حامد بحیرایی و سیاوش یزدانی ترکیب اولیه سپاهان برای این دیدار است.
صنعت نفت آبادان هم بازی امروز را با ترکیب اولیه سزار دوسانتوس، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی، جاسم کرار، حسین ساکی، محمدامین درویشی، محمدزبیر نیک نفس، لوسینو پریرا، حامد پاکدل، مسعود ابراهیم‌زاده و سوشا مکانی آغاز می‌کند.
ساسان انصاری در حالی که در محوطه جریمه قصد ارسال کوتاه توپ به بازیکن خود را داشت به دست مگنو باتیستا بازیکن تیم صنعت نفت برخورد کرد و داور خطای هند پنالتی اعلام کرد تا سپاهان در دقیقه 9 این دیدار و در نخستین موقعیت خود صاحب یک پنالتی شود.
پس از اعلام پنالتی از سوی داور بازیکنان سپاهان توپ را به ساسان انصاری سپردند تا این بازیکن به عنوان پنالتی زن پشت توپ قرار گیرد، انصاری نیز با ضربه زیبا به سمت چپ دوازه حریف گل نخست تیمش را به ثمر رساند.
در دقیقه 18 بازی جاسم کرار به همراه لوسیانو پریرا حرکت سریعی را آغاز کرد و وارد محوطه جریمه سپاهان شد و پاس رو به عقب زیبایی را ارسال کرد اما کسی برای استفاده از این پاس در محوطه سپاهان نبود و به نوعی بهترین موقعیت صنعت نفت به راحتی از دست رفت.
سپاهانی‌ها که در این دیدار نیاز به 3 امتیاز کامل دارند تا از حواشی سقوط فاصله بگیرند بازی را از ابتدا هجومی اما بدون نظم آغاز کردند، سپاهانی‌ها پیش از به ثمر رسیدن گل سعی در این داشتند تا در زمین حریف دفاع کنند و با پرس بازیکنان حریف اجازه ایجاد موقعیت را از آنان بگیرند.
اما پس از به ثمر رسیدن گل نخست سپاهان این بازیکنان صنعت نفت بودند که توپ را میدان حریف آوردند و با فشار بر روی دروازه سپاهان سعی در جبران گل خورده داشتند، جاسم کرار بازیکن بسیار فعال صنعت نفت در میانه میدان، ارسال بسیار زیبایی را به سمت دروازه سپاهان داشت که با واکنش خوب عالمه این توپ دفع شد.
چند دقیقه بعد مجدد جاسم کرار حرکت انفرادی دیگری را نیز آغاز کرد و پس از جای گذاشتن چند بازیکن سپاهان پاس بسیار زیبایی را به پریرا داد و این بازیکن را در موقعیت تک به تک با عالمه قرار داد که با واکنش دروازه‌بان سپاهان و بی دقتی پریرا این توپ از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
بازیکنان تیم صنعت نفت آبادان در ادامه حملات خود ارسالی را به محوطه سپاهان داشتند که جدال پریرا و یزدانی سبب خطای یزدانی بر روی مهاجم صنعت نفت شد و داور اعلام پنالتی کرد تا در دقیقه 30 بازی شاهد دومین پنالتی بازی باشیم، که این پنالتی را جاسم کرار با ضربه‌ای فنی وارد دروازه سپاهان کرد.
سپاهانی‌ها پس از دریافت گل نخست حملات خود را گسترده‌تر کردند و فشار را بر روی دروازه حریف بیشتر کرده تا به گل برسند، بازیکنان سپاهان پس از دریافت گل تاکتیک خود را تغییر دادند و سعی بر این داشتند تا با رساندن توپ به بازیکنان شوت زن شانس شوتزنی را برای رسیدن به گل امتحان کنند.
بازیکنان سپاهان در دقایق پایانی نیمه نخست موقعیت برتری در این نیمه را داشتند اما ساسان انصاری از پاس زیبایی جعفری به خوبی استفاده نکرد و توپ را به طرزی عجیب به بیرون زد.
بازیکنان تیم سپاهان نیمه دوم را طوفانی آغاز کردند و به شدت به دروازه حریف فشار وارد کردند اما بی دقتی مهاجمان این تیم به ویژه مهدی شریفی سبب شد تا موقعیت‌های بسیار خوب این تیم در محوطه جریمه به راحتی از دست برود.
از اواسط نیمه دوم ابراهیم‌زاده دست به تغییر تاکتیک بزرگی زد، از حدود دقیقه 60 بازی مهرداد محمدی از زمین بازی خارج شد و حسن‌زاده بلند قامت به میدان آمد تا سپاهانی‌ها با ارسال از جناحین و سر زنی این بازیکن به گل دست پیدا کنند.
بازیکنان سپاهان از دقیقه 60 الی 75 سعی در گرفتن خطا و زدن ضربه آزاد به سوی دروازه حریف داشتند، البته در این امر تا حدودی موفق بودند اما عدم وجود ضربه آزاد زن خوب در این تیم این موقعیت‌ها را برای سپاهان از دست داد.
در ارسال از کناره‌ها نیز بازیکنان این تیم نا موفق بودند و نتوانستند آنطور که باید از کناره‌ها ارسال‌های خوبی داشته باشند، اغلب ارسال‌های سپاهان را سوشا مکانی مهار کرد.
در دقیقه 78 بازی حسن زاده حرکتی انفرادی را آغاز کرد که بازیکنان نفت این بازیکن را متوقف کردند و بازیکنان سپاهان معتقد به خطای پنالتی بودند اما داور بازی محل این خطا را بیرون محوطه جریمه اعلام کرد و در نهایت این ضربه آزاد را ساسان انصاری به شکلی خطرناک به بیرون زد.
پس از این صحنه و در دقیقه 81 بازی جعفری ارسال زیبایی روی دروازه سپاهان داشت که ضربه سر دهقان بازیکن جوان این تیم به شکلی بسیار خطرناک از بالای دروزه به بیرون رفت تا این دیدار تا دقیقه 81 همچنان با تساوی دنبال شود.