تسنیم/ مدیر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ابتدای شدت بارش‌ها ۶۰۰ نفر از نیروهای خدمات شهرداری کرمانشاه در آماده‌باش قرار دارند.


احمدرضا رحیمی از آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهرداری کرمانشاه خبرداد و اظهار داشت: براساس اطلاعیه‌های هواشناسی از ابتدای بارندگی‌‌ها در مناطق هشت‌گانه شهر کرمانشاه 500 نفر از نیروهای خدمات شهرداری به صورت مستقیم و 100 نفر به صورت غیرمستقیم آماده‌باش و خدمات ارائه می‌دهند.
مدیر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه نیروهای خدماتی شهرداری به صورت شبانه‌روز در سطح شهر حضور دارند عنوان کرد: در هر کدام از مناطق شهر60 نفر نیروی خدمات شهرداری، پنج دستگاه خودرو و ماشین‌آلات شهرداری و تجهیزات در اختیار نیروها قرار دارد و ‌ایستگاه‌های آتش‌نشانی آمادگی کامل را دارند.
رحیمی با اشاره به اینکه سامانه 137 شهرداری گزارش شهروندان در زمینه آبگرفتگی معابر عمومی را دریافت می‌کند گفت: بیشترین مشکل در زمان بارش باران برگشت فاضلاب به داخل منازل مسکونی است و از ابتدای فصل بارندگی نسبت به رفع آبگرفتگی کانال‌ها تذکر داده شده است.
وی با بیان اینکه آبگرفتگی در مناطق مختلف سطح شهر کرمانشاه متفاوت است بیان کرد: یکی از معضلات شهرداری‌ لوله‌گذاری داخل جوی آب و ساخت پل‌های فلزی بدون هماهنگی با شهرداری توسط مردم است که این امر سبب مسیر آب را مسدود و سبب سرازیر شدن آب‌ها به داخل خیابان‌ها می‌شود.
مدیر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهروندان در صورت بروز مشکل با تلفن گویای 137 تماس بگیرند گفت: پس از تماس شهروندان نیروهای خدمات شهری به سرعت در محل حوادث حاضر و به ایفای نقش می‌پردازند.
رحیمی با بیان اینکه مردم در راستای جلوگیری از آبگرفتگی با شهرداری همکاری کنند افزود: شهروندان جهت جلوگیری از آبگرفتگی از ریختن زباله‌های شهری و نخاله ساختمانی به ویژه یونولیت در مقابل جوی‌های آب و کانال‌های خودداری کنند.