طرفداری/ بوفون و یوونتوس وداعی قهرمانانه با اروپا داشتند.


شاگردان آلگری در حالی گام به این دیدار گذاشتند که در دیدار رفت با سه گل مغلوب حریف نامدار اسپانیایی خود شده بودند، ولی یوونتوس در میان شگفتی همگان توانست گل های خورده را در سانتیاگو برنابئو جبران کند و خود را همانند رم دیگر تیم ایتالیایی در نیمه نهایی تصور کند. ولی پنالتی دقیقه 90 رونالدو تمام نقشه های آلگری را به هم ریخت. تا رئال تنها تیم اسپانیایی حاضر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا 2018باشد.در این یادداشت، تحلیلی خواهیم داشت بر شرایط بازی و عوامل بزرگی که در به وجود آمدن این نتیجه دخیل بوده اند.
1- تئوریسینی بزرگ به نام آلگری.
آلگری بار دیگر نشان داد که چه مغز فوتبالی بزرگی دارد.و چه تاکتیسین بی نظیریست. بازی در برنابئو و جبران 3 گل در مقابل تیمی مثل رئال مادرید، مطمئنا حاصل ساعت ها تلاش و آنالیز بی نقص این مربی فوق العاده یوونتوس است. او در کل بازی را باخت. ولی از لحاظ تاکتیکی زیدان را کاملا در بازی برگشت مات کرد.

2- غرور بیش از حد بازیکنان رئال مادرید
این بازی در زمره بدترین بازی های دو، سه سال اخیر رئال مادرید قرار می گیرد. تیمی که در بازی رفت سه گل زد و با خوابیدن در باد صعود، تا مرز حذف از گردونه رقابتها پیش رفت. بلایی که رم بر سر بارسلونا آورد، چیزی نمانده بود که یوونتوس با کامبکی بی نظیر بر سر رئال بیاورد.

3-بازی فوق العاده مانژوکیچ
بازیکنی که دو گل زد و با بازی خارق العاده اش شب بسیار سختی را برای مدافعان رئال رقم زد. مانژو روی دو ضربه سر عالی در تیر دوم توانست دروازه رئال را باز کند.

4-خط دفاع پر اشتباه رئال مادرید
در شب غیبت راموس به علت محرومیت، خط دفاعی رئال به شدت پر اشتباه نشان داد. زوج واران و وایخو در این بازی به هیچ وجه نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و بارها جا ماند. ناهماهنگی آن ها و در راس آنها عملکرد بسیار ضعیف کاسمیرو در پست هافبک دفاعی باعث شد که یووه در همان نیمه اول به شدت رئال را تحت فشار بگذارد.

5-پرسینگ وحشتناک بازیکنان یوونتوس
بازیکنان یووه در این بازی و به خصوص نیمه اول با دوندگی بالا و پرسینگ شدید خود کار را برای بازیکنان رئال به شدت سخت کردند. پرسی که از خط حمله تا خط دفاعی به طور پیوسته ادامه داشت. و در تاکتیک تیم حریف اختلال ایجاد می کرد.

6- تاکتیک یووه روی ارسال های هوایی
آلگری در این بازی بهترین تاکتیک را برای گلزنی تیمش انتخاب کرد. به علت قد کوتاه فول بک های رئال، و با توجه به قد بلند مهاجمان یووه به خصوص مانژوکیچ، این تیم توانست موقعیت های بسیار خطرناکی را روی دروازه این تیم ایجاد کند و حتی با این شیوه به دو گل هم دست یافت.

7- رئال بد شانس
رئال موقعیت های بسیار خوبی را در این بازی از دست داد، درخشش بوفون و بی دقتی مهاجمان رئال باعث شد که یووه تا آخرین لحظه به صعود امید داشته باشد. البته از بدشانسی رئال در برخورد ضرباتشان به تیرک هم نمی شود به راحتی گذشت. رئال در مجموع دو بازی رفت و برگشت، سه بار توسط کروس، کواچیچ و واران موقعیت هایش به تیرک برخورد کرد و به بیرون رفت.

8- سانتیاگو برنابئو و ضعف همیشگی رئال
رئال مادرید در این ورزشگاه تبدیل به یکی از بی شخصیت ترین تیم های اروپا می شود. بازیهای بد و عدم روحیه مناسب چند سالی می شود که در این ورزشگاه یقه لوس بلانکوس را گرفته است. برای اثبات این قضیه تنها کافیست نتایجی که رئال در خانه کسب کرده است را مرورکنید.

9-عملکرد عالی هافبک های یووه و تسلط کامل بر میانه میدان
شاید از معدود دفعاتی باشد که در این چند سال اخیر، هافبک های رئال را تا این اندازه ناکار آمد و بی اثر دیده باشیم. بازی عالی پیانیچ درکنار خدیرا و ماتوییدی، کاملا خط هافبک قدرتمند رئال را به خصوص در نیمه اول بازی محو کرده بود.

10-عملکرد ضعیف ناواس
ناواس یکی از بدترین شب های فوتبالی اش را در لباس رئال به نمایش گذاشت. اشتباه مرگبار او روی گل سوم یووه، رئال را تا مرز حذف از گردونه رقابتها پیش برد.

11-عملکرد عالی و بی نقص بوفون
بوفون در این بازی در بهترین فرم فوتبالی اش قرار داشت، او موفق شد کلیه موقعیت های تیم رئال مادرید را دفع کند. موقعیت هایی نظیر تک به تک بیل در نیمه اول و شوت هافبک اسپانیایی رئال که توپ بعد از برخورد به پای مدافعان یوونتوس تغییر جهت داده بود ولی بوفون با رفلکس عالی خود موفق شد توپ را به کرنر بفرستند. بوفون به غیر از صحنه اخراج که از کوره در رفت. یکی از بهترین بازی های خود را در لیگ قهرمانان را به نمایش گذاشت.

12- باز پس گیری غرور ایتالیایی
بعد از کامبک تاریخی رم مقابل بارسا، شاگردان آلگری هم تا مرز حذف رئال مادرید و رقم زدن اتفاقی تاریخی پیش رفتند. آنها در مجموع به رئال باختند و حذف شدند ولی توانستند از غرور ایتالیایی خود دفاع کنند.

13-تعویض های خوب زیدان
زیدان ترکیب اولیه را بسیار بد چید و و با دوگلی که تیمش خورد تاوان اشتباهاتش را داد ولی با اضافه کردن وازکز، آسنسیو و کواچیچ توانست نظم را به تیمش در نیمه دوم برگرداند. وازکز تعویض طلایی زیدان موفق شد در دقیقه 90 یک پنالتی از یووه بگیرد.

14-پنالتی فوق العاده رونالدو
رونالدو که در مجموع بازی نتوانسته بود عملکرد خوبی داشته باشد. ولی او دردقیقه 90 زهر خود را ریخت و با پاس خوب خود به وازکز باعث خطای منجر به پنالتی مدافع یوونتوس شد. او پشت توپ ایستاد و توپ را به بالاترین نقطه گوش راست دروازه حیف زد و حکم صعود تیمش را صادر کرد.