خبر ورزشی/ در بین دو نیمه دیدار دو تیم لیورپول و منچسترسیتی در دور برگشت مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بود که پپ گواردیولا سرمربی اسپانیایی سیتی به تندی به سراغ ماتئو لائوس، داور اسپانیایی بازی رفت و از نحوه قضاوت او انتقاد کرد.

همین انتقاد کافی بود تا آقای لائوس پپ را اخراج کرده و در نتیجه مربی سیتی مجبور شود نیمه دوم بازی را از سکوها تماشا کند.
این دومین بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بود که گواردیولا نتوانست یک بازی را تا انتها از روی نیمکت مربیگری تیمش تماشا کند. اولین بار این اتفاق در مصاف بارسا- بایرن‌مونیخ در سال 2009 برای پپ رخ داده بود که در آن زمان هاوارد وب، پپ را از جایگاهش اخراج و به سکوها فرستاده بود.
حذف منچسترسیتی از گردونه رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به دست لیورپول، بی‌شک یکی از بدترین خاطرات دوران مربیگری پپ گواردیولا خواهد بود. چراکه علاوه بر نتیجه دردناک بازی، پپ در جریان این مسابقه از کنار زمین اخراج شد و برای دومین بار در عمر مربیگری‌‌اش طعم اخراج از بازی را در این تورنمنت چشید.
بدین ترتیب پپ حالا با رکورد ژرژ ژسوس و خورخه سمپائولی به عنوان سرمربیانی با بیشترین سابقه اخراج در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برابری کرد. طبق گزارش «میسترچیپ» در توئیتر، حالا پپ نامش را در جمع رکوردداران این مسئله می‌بیند.
اولین اخراج پپ از صندلی مربیگری در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا به فصل 2009-2008 این رقابت‌ها و مصاف بارسا- بایرن‌مونیخ در روز 8 آوریل سال 2009 در مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان برمی‌گردد که در آن زمان هاوارد وب پپ را از کنار زمین اخراج کرده بود. دلیل این اخراج هم اعتراض گواردیولا به خطای پنالتی‌ای بود که بازیکنان بایرن روی مسی انجام دادند ولی داور بازی آن را ضربه پنالتی تشخیص نداد.
ژرژ ژسوس، سرمربی پرتغالی دنیای فوتبال هم دو بار در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از کنار زمین اخراج شده‌‌؛ یک بار در مصاف بازل- بنفیکا در فصل 2012-2011 و بار دیگر در بازی رئال‌مادرید- اسپورتینگ لیسبون در فصل 2017-2016 که هر دو بازی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بوده. ویکتور کاسای مجارستانی و پائولو تالیاونتوی ایتالیایی دو داوری بودند که این سرمربی کهنه‌کار را از کنار زمین اخراج و به سکوها فرستادند.
خورخه سمپائولی هم در طول یک فصل دوبار در لیگ قهرمانان اروپا از کنار زمین اخراج شد. این اتفاق در فصل 2017-2016 و زمانی که او هدایت سویا را در دست داشت برایش رخ داد. در جریان بازی سویا-یوونتوس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مارک کلاتنبرگ سمپائولی را اخراج کرد و در دور برگشت مرحله یک‌هشتم پایانی همان فصل و در جدال لسترسیتی- سویا، دانیله اورساتو، داور بازی، او را به سکوها فرستاد.