پلازا مگ/ به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد مشتری های بیشتری برای گلکسی نوت 9 دست و پا کند و پا را فراتر از طرفداران قلم استایلوس S Pen بگذارد.

این کمپانی کره ای برای این کار باید قوانین بازی را تغییر داده و یکی دو مورد از ایراداتی را که به فبلت های نوت وارد است برطرف کند. یکی از این ایرادها را شاید بتوان ظرفیت باتری دانست.

کمپانی های چینی تولید موبایل نظیر شیائومی و اخیراً هواوی در این رقابت با نام های بزرگی چون اپل و سامسونگ موفق تر عمل کرده اند و دلیل آن شاید آن باشد که مانند رقیبان سرسختشان از به کارگیری باتری 4000 میلی آمپری در گوشی های هوشمند هراسی ندارند. سری گوشی های Mate 10 و مدل های جدید P20 دارای باتری های لیتیوم پلیمری با چنین ظرفیت هایی هستند و این دستگاه ها در نهایت تعجب تقریباً دو روز شارژدهی دارند که چنین بازده ای باعث شده این گوشی های چینی، پرچمداران سامسونگ نظیر S9 و S9 پلاس را حد اقل از نظر عمر باتری شکست دهند.

خوشبختانه اخبار و شایعات جدید حاکی از آن است که گلکسی نوت 9 قرار است گوی سبقت را دوباره در دست گرفته و باتری بزرگ تری را به کار گیرد. در حالی که طبق شایعات پیشین باتری این فبلت قرار بود که از نوع 3850 میلی آمپری باشد، گزارش امروز ادعا می کند که سامسونگ خود را برای به کارگیری یک باتری 4000 میلی آمپری در نوت 9 آماده می کند که بالاترین ظرفیتی است که تاکنون در یک پرچمدار سامسونگ به کار گرفته شده و حتی رکورد ظرفیت 3300 میلی آمپری نوت 8 را نیز خواهد شکست.
منابع دیگر ادعا می کنند که این فبلت جدید سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی به جای 6.3 اینچی استفاده خواهد کرد که خود نشان دهنده احتمال استفاده از باتری بزرگ تر است ولی احتمالاً این دلیلی بر استفاده از این باتری نخواهد بود، چرا که نوت 9 احتمالاً از صفحه نمایش بی کران نسخه 2.0 استفاده خواهد کرد که شروع کارش با گلکسی S9 بود و حاشیه های بالا و پایین را نسبت به نوت 8 کاهش خواهد داد. این احتمالاً دلیل استفاده از صفحه نمایش 6.4 اینچی را توضیح خواهد داد.
قبلت پرچمدار جدید سامسونگ احتمالاً از فریم و کاور شیشه ای محکم تری نسبت به نوت 8 استفاده خواهد کرد و سنسور اثر انگشت نیز هنوز مشخص نیست که از نوع مخفی در صفحه نمایش باشد یا همان سنسور سنتی فیزیکی. چیپ پردازنده نیز از نوع اگزینوس 9810 و اسنپدراگون 845 از نسل دوم 10 نانومتری خواهد بود و امکان دارد با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی همراه باشد.