خراسان/ تحولات در سوریه به سرعت و بدون هیچ گونه ترمزی پیش می‌رود. شورشیان و تروریست‌ها آخرین سنگرهای خود در اطراف دمشق را تسلیم نیروهای سوری می‌کنند و از طرفی بسیاری نگران اقدام نظامی دونالد ترامپ، در سوریه هستند.



پس از ادعای واهی و بدون سند آمریکایی ها مبنی بر مقصر بودن دولت سوریه در حمله شیمیایی دوما، ترامپ دوشنبه شب اعلام کرد: طی 24 تا 48 ساعت آینده درباره نحوه پاسخ به حمله "شنیعی" که در سوریه انجام گرفت، تصمیم می‌گیرم! دقایقی بعد پوتین به ترامپ در زمینه "اقدامات تحریک‌آمیز و سخن گفتن بر اساس حدس و گمان" در حمله شیمیایی به منطقه دوما هشدار داد. 

همچنان که هیچ یک از مدعیان سندی دال بر حمله شیمیایی و نقش دولت سوریه در آن ارائه نکردند، شورای امنیت نیز نشست خود را برای بررسی حمله شیمیایی ادعایی به منطقه دومای غوطه شرقی برگزار کرد. 

نشستی که به صحنه اتهامات متقابل نمایندگان آمریکا و روسیه تبدیل شد. آمریکا، نه تنها به حکومت بشار اسد اتهام استفاده از سلاح های شیمیایی زد، بلکه انگشت اتهام خود را به سوی دو متحد سرسخت دولت سوریه، یعنی روسیه و ایران نیز نشانه رفت. 

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی مدعی شد: "دستان رژیم (حکومت) روسیه به خون کودکان سوری آلوده است". وی افزود:" ما نباید از نقش روسیه و ایران در توانمند کردن اسد برای نابود کردن جنایت کارانه در سوریه چشم‌پوشی کنیم". از سوی دیگر، نماینده روسیه در سازمان ملل درباره عواقب ناگوار هر گونه مداخله نظامی آمریکا در سوریه هشدار داد و گفت:" لحنی که در این نشست از آن استفاده می شود، از آستانه‌ آن چه قابل قبول است، فراتر رفته است. چنین لحنی حتی در دوران جنگ سرد نیز قابل قبول نبود.".نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هم اعلام کرد ما نمی‌توانیم صحت گزارش‌ها را درباره حمله شیمیایی دولت سوریه به دوما تأیید کنیم.