ایرنا/ 'ایتان بن الیاهو' فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که 'اسرائیل' در حمله هوایی به پایگاه نظامی 'تیفور' سوریه دست داشته داشت.



به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری 'المیادین'، الیاهو اعتراف کرد که 'اسرائیل' در حمله موشکی بامداد روز دوشنبه به پایگاه هوایی تیفور (T-4) در سوریه، نقش داشته است.
وی افزود: اسراییل پیشتر نیز به این منطقه حمله کرده است .
پایگاه هوایی نظامی تیفور (تی -4) به عنوان یکی از بزرگ ‌ترین و مهم‌ ترین فرودگاه‌های نظامی سوریه در 50 کیلومتری شرق شهر باستانی 'تدمر' در استان 'حمص' در مرکز این کشور بامداد امروز (دوشنبه) مورد حمله موشکی قرار گرفت.
فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم اسرائیل افزود: هدف 'اسرائیل' از این حمله، منع تمرکز و حضور هواداران اسد در سوریه است.
وی ادامه داد: پایگاهی که این بار مورد حمله قرار گرفته، همان مکانی است که حدود دو ماه پیش یک پهپاد از آن به سمت اسراییل پرواز کرد .
بنا بر اعلام رسانه های خبری، 14 تن در حمله موشکی به پایگاه نظامی تیفور کشته شدند.
این نخستین باری نیست که اهداف نظامی در سوریه مورد هدف قرار می‌ گیرد و پیش از این آمریکا و رژیم صهیونیستی چندین بار اهدافی را در خاک سوریه از جمله در استان حمص و اطراف فرودگاه دمشق هدف قرار داده و حتی مسوولیت آن را نیز بر عهده گرفته بودند.
پایگاه نظامی تیفور، نقطه اتصال ترابری و پشتیبانی لوجستیکی نیروهای سوریه و هم پیمانان آن در مبارزه با تروریسم در استان های دیرالزور، ریف، حما و حلب است.
به گفته کارشناسان، هر گاه ارتش سوریه عملیاتی موفقیت آمیز عله تروریست‌ها در این کشور انجام می دهد رژیم صهیونیستی برای کمک به تروریست ها به مواضع ارتش سوریه حمله می کند.