ایرنا/ شبکه خبری ان بی سی نیوز روز دوشنبه به نقل از مقام های امریکا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پیش ازحمله به سوریه، این تصمیم خود را به آگاهی مقام های واشنگتن رسانده بود.



این شبکه به اسامی مقامات آمریکایی و منبع خبری خود اشاره ای نکرده است.
وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عوامل حمله بامداد امروز به فرودگاه نظامی تیفور (T4)در استان حمص سوریه، دو جنگنده اف 15 رژیم صهیونیستی بوده است.
خبرگزاری تاس به نقل از رسانه های عربی از کشته شدن 14 نظامی در جریان این حمله خبر داد. 
خبرگزاری فرانسه هم در خبری مدعی شد که در حمله امروز (دوشنبه) به پایگاه نظامی تیفور در سوریه تعدادی از نیروهای ایرانی هم کشته شده اند.
گفته می شود در میان کشته شدگان نیروی روس وجود ندارد.
ولادیمیر جباروف، معاون کمیته بین الملل شورای فدرال روسیه نیز در همین ارتباط اعلام کرد: روسیه از طریق خطوط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل خواسته تا دلیل حمله موشکی خود به خاک سوریه را توضیح دهد. 
وی در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی گفت: باید روشن شود چه چیزی رژیم اسرائیل را به این اقدام وا داشته و احتمالا چه کسی بر آنها فشار آورده است؟ و اینکه آیا این اقدام یک تصمیم مستقل از سوی اسرائیل بوده است یا خیر؟
به گزارش منابع روسی، سفارت رژیم صهیونیستی در مسکو از اظهار نظر درباره بیانیه اخیر وزارت دفاع روسیه درباره حمله جنگنده های اسرائیلی به فرودگاه تیفور تا لحظه انتشار خبر خودداری کرده است.