ایسنا/ سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه از تعطیلی 16 رستوران تاق‌بستان به دلیل عرضه گوشت ناسالم در نوروز امسال خبر داد.

دکتر صیاد غلامی گفت: با توجه به افزایش مصرف فرآورده خام دامی در نوروز و ورود مسافران نوروزی، تشدید نظارت های بهداشتی را در قالب گشت های مشترک با همکاری قاضی تعزیرات، شبکه بهداشت، اماکن، اصناف، محیط زیست و اجرائیات در حوزه شهرستان کرمانشاه شاهد بودیم که در قالب این گشت ها بر رستوران ها و مراکز عرضه فراورده های دامی به مسافران نوروزی خصوصا رستوران های تاقبستان نظارت ویژه شد.
وی با بیان اینکه در نوروز گذشته سه ‌نوبت بر رستوران های تاقبستان نظارت شد، تصریح کرد: در این نظارت ها بیش از ۹ تن انواع فرآورده های خامی ناسالم کشف و ضبط شد.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت: در جریان این نظارت‌ها به دستور مقام قضایی تعداد ۱۶ رستوران که گوشت ناسالم عرضه می کردند، تعطیل شدند.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پرونده این واحدها نیز برای بررسی خارج از نوبت به مراجع قضایی ارجاع شد.
غلامی سپس با اشاره به پلمب یک کشتارگاه مرغ به دلیل تخلف بهداشتی تصریح کرد: تا ۱۵ فروردین 1300 مورد نیز از مراکز تهیه و عرضه فرآورده خام دامی نظارت به عمل آمده است.
غلامی گفت: تمام گروه های نظارتی دامپزشکی کرمانشاه از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت نوروزی در حال آماده باش بوده و ضمن تشدید بررسی های روزمره، آماده پیگیری گزارشات مردمی هستند.
وی از همکاری دستگاه قضا و دادستانی در برخورد با تخلفات نیز تقدیر کرد و از مردم خواست هرگونه تخلف بهداشتی را با تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ در میان بگذارند.
غلامی با اشاره به حساسیت ویژه ای که نسبت به سلامت مردم وجود دارد، تصریح کرد: نظارت ها را همچنان ادامه خواهیم داد و‌ در برخورد با واحدهای متخلف هیچ چشم پوشی نداریم.