نوریاتو/وقتی در سال گذشته برای اولین بار سیستم دوچرخه های اشتراکی با هدف کاهش ترافیک شهری راه اندازی شد، در مدت کوتاهی دهها شرکت اشتراک گذاری دوچرخه، شهرهای چین را مملو از میلیونها دوچرخه با ظاهرهایی زیبا و رنگ هایی دلفریب کردند.

 

به گزارش مجله عکس نوریاتو، با رشد سریع این شرکت ها و عدم وجود زیرساخت های شهری مناسب و قوانین لازم برای مدیریت میلیونها دوچرخه، توازن عرضه و تقاضا برای استفاده از دوچرخه در شهرهای چین را به هم زد. استفاده کنندگان دوچرخه ها را هر جا که میخواستند پارک می کردند و یا فقط آنها را در کوچه و خیابان رها می کردند.

 

در نتیجه خیابانها پر از دوچرخه های رها شده و یا شکسته شد و حتی شاهراه ها بدلیل حجم بالای دوچرخه های رها شده، مسدود شدند. بطوری که در بسیاری از شهرهای بزرگ چین، تعداد بسیار زیادی دوچرخه های سقوط کرده، رها شده و شکسته در گوشه و کنار شهر و حتی در حاشیه ها دیده می شود.

 

همانطور که بسیاری از شرکت های اشتراک گذاری دوچرخه که به سرعت رشد کرده بودند و کسب و کار پررونقی داشتند نیز به همین سرعت سقوط کرده و یا ورشکست شدند.

 

تجارت اشتراک گذاری دوچرخه، همچنان در چین محبوب است و احتمالا همچنان رشد خواهد داشت هر چند صاحبان سرمایه این بار با احتیاط بیشتری در آن سرمایه گذاری خواهند کرد. اما بحران دوچرخه های رها شده در شهرهای بزرگ چین و اطراف آنها همچنان ادامه دارد و تمام تلاشهای مدیریت شهری برای حل آن نیز تاکنون بی نتیجه بوده است.