آخرین خبر/ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: اینکه درمانگاهی اعلام کند تست اعتیاد مطلقا تحت پوشش بیمه نیست قابلیت پیگیری دارد.


جملاتی چون «معتاد مجرم نیست، بلکه بیمار است»، «معتاد در صورت تجاهر، مجرم است» و... زیاد از تریبون‌ها شنیده و در مقالات کارشناسان دیده می‌شود. طبیعتا وقتی سال‌ها تلاش می‌شود تا این‌گونه جملات ملکه ذهن مردم شود باید برای توقعاتی که متعاقب آن ایجاد می‌شود آماده بود و راهکار اجرایی برای تحقق این توقعات در نظر گرفت.
کمترین توقعی که از پس این جملات ایجاد می‌شود پوشش بیمه‌ای مناسب برای این بیماران است. 
محمدرضا ابراهیمی تصریح کرد: توصیه ما این است برای انجام این‌گونه تست‌ها به آزمایشگاه‌های دولتی مراجعه شود. زیرا هزینه موادی که برای تست اعتیاد به برخی مواد استفاده می‌شود گران است و ممکن است درمانگاه‌های خصوصی هزینه بیشتری از متقاضی دریافت کنند.
وی ادامه داد: در درمانگاه‌های دولتی تست اعتیاد برای افرادی که حین خدمت در سازمان‌های دولتی هستند و به هردلیلی برای تست معرفی شدند رایگان است. برای معتادین متجاهر و بیماران پرخطر هم دولت هزینه‌ها را متقبل می‌شود و هزینه ای از شخص و خانواده وی دریافت نخواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس توضیح داد: برای افرادی که در بدو استخدام یا موقع ازدواج برای تست اعتیاد مراجعه می‌کنند هم یک درصدی از هزینه ها را بیمه تقبل می‌کند و یک درصد جزئی هم از شخص متقاضی دریافت می‌شود.
ابراهیمی ؛ اینکه نرخ قانونی تست اعتیاد چقدر است و چند درصد هزینه‌ها را بیمه متقبل می‌شود ابراز داشت: نرخ نامه مصوب را می‌توان از دانشگاه علوم پزشکی گرفت. دانشگاه تا کنون همکاری خوبی با ستاد مبارزه با مواد مخدر داشته است. قطعا در صورت گزارش تخلف چه در مراکز دولتی و چه خصوصی قابلیت پیگیری وجود دارد.
وی در گفتگو با شیرازه تاکید کرد: اگر درمانگاهی اعلام کرده تست اعتیاد تحت پوشش بیمه نیست و باید برای آن هزینه آزاد پرداخت شود فرد متقاضی برای پیگیری باید به دانشگاه علوم پزشکی واحد نظارت و بازرسی مراجعه کند تا هم از نرخ دقیق این آزمایش‌ها مطلع شود و هم در صورت اطمینان از تخلف آن را پیگیری کنند. ما هم آمادگی داریم این موضوع را از طرف دستگاه ذی ربط پیگیری کنیم.