باشگاه خبرنگاران/ شرکت هواپیمایی گالاکتیک اعلام کرد که اولین هواپیمای موشکی برای اعزام توریست به فضا با موفقیت آزمایش شده است.


مسئولان شرکت هواپیمایی ویرجین گالاکتیک (Virgin Galactic) اطلاع دادند که اولین هواپیمای موشکی برای اعزام توریست به فضا با موفقیت آزمایش شده است و راکت موفق به پرتاب و رسیدن به سرعت یک و هشتاد و هفت صدم ماخ شده است.

اولین تست هواپیمای فوق سبک به نام یونیتی (SpaceShipTwo VSS Unity) با موفقیت پس از گذشت ۴ سال از آخرین آزمایش موشکی که منجربه سقوط و مرگ کمک خلبان شد انجام گرفته است.

موشک در ساعت هشت بعد از ظهر پرتاب و تا ارتفاع ۴۶۵۰۰ فوتی و سرعت ۱۴۰۰ مایلی پیش از جدا شدن از راکت مادر خود رسیده است.
در سال ۲۰۱۴ در نخستین آزمایش موشک شرکت گالاکتیک، به دلیل نقص فنی وخطای انسانی خلبان، موشک سقوط و کمک خلبان کشته و خلبان اصلی به شدت مجروح شد.

چالز برانسون، مدیر شرکت هواپیمای گالاکتیک با موفقیت آمیز خواندن پرتاب موشک اعلام کرده است یک مرحله دیگر به رسیدن به فضا نزدیک شده اند و امیدوار است درسال‌های آینده اولین پرواز توریستی به فضای خارج از اتمسفر کره زمین انجام شود.

اکنون بیش از ۷۰۰ نفر از افراد مشهور در دنیا بلیط گرانقیمت ۲۵۰ هزار دلاری سفربه فضا با سفینه فضایی شرکت ویرجین گالاکتیک را پیش خرید کرده اند و برانسون اعلام کرده است به همراه اعضای خانواده اش برای اولین بار سفر با این نسل جدید فضا پیما را آزمایش می‌کنند.

امروزه سرمایه داران مختلفی در دنیا درحال پژوهش و تحقیق برروی انجام سفر‌های فضایی، ساخت فضاپیما‌های جدید، مسکونی کردن سایر سیاره‌ها و سفر انسان به فضا هستند که از این بین می توان شرکت‌های آمازون، اسپیس ایکس و گالاکتیک را می‌توان نام برد.
این شرکت‌ها دارای مالکیت خصوصی هستند و پروژه‌هایی متفاوت از ناسا، آژانس فضایی اتحادیه اروپا و سایر سازمان‌های دولتی درجهان را تعقیب می‌کنند و به نوعی رقیب آن‌ها شده اند.

هرکدام از این شرکت‌ها فناوری متفاوتی برای ساخت موشک فضایی و ارسال آن به فضا دارند و باهمدیگر نیز به رقابت می‌پردازند.
تاکنون شرکت اسپیس ایکس در این زمینه پیشگام بوده و موفق به ارسال سفینه فضایی حاوی خودروی تسلای ایلان ماسک به مدارسیاره مریخ شده است.