ترنجی/ سه برند اول تلفن های همراه هوشمند سامسونگ، اپل و هوآوی هستند و اگر بخواهیم یک تفاوت بین این سه برند را عنوان کنیم آن این است که دو گزینه اول برای خود یک فروشگاه نرم افزاری مستقل دارند اما گزینه سوم ندارد!

هر چند تلاش سامسونگ برای داشتن Galaxy Apps به زمان مثلا سیستم عاملِ بادا و Samsung Apps برمی گردد و پس از آن ادامه دادنش با توجه به حضور Play Store اشتباه است اما خب به هر حال این اتفاق رخ داده است. وضعیت اپ استور هم مشخص است، اولین فروشگاه نرم افزاری موبایل های هوشمند به معنی امروزی است و دسترسی اصلی دارندگان دستگاه های iOS به برنامه و بازی هاست اما هوآوی چرا؟ هوآوی فروشگاه نرم افزاری خود را رونمایی کرده و در این مطلب با Huawei App Gallery آشنا خواهیم شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره فروشگاه نرم افزاری گوگل بیشتر صحبت کنیم.

هوآوی تصمیم گرفته تا فروشگاه نرم افزاری خود یعنی هوآوی اپ گالری (Huawei App Gallery) را عرضه کند. هوآوی بزرگترین تولیدکننده در بازار چین است که سهم اول بازار را در اختیار دارد و در این بازار برنامه و سرویس هایی وجود دارند که در گوگل پلی حضور ندارند یا دسترسی کامل به تمام قابلیت های آن ها ممکن نیست. هوآوی با ارایه فروشگاه نرم افزاری خود سعی می کند تا این سرویس ها را پوشش بدهد و البته در کنار آن شما می توانید برنامه دیگر را نیز مثل فیسبوک و اینستاگرام در آن ببینید اما احتمالا برای دانلود به پلی استور متصل می شود.

به صورت کلی می توان گفت این تلاش شبیه به همان چیزی است که مثلا سونی با Whats New انجام داده و برخی برنامه های خود را در کنار میانبر دیگر برنامه ها از گوگل پلی قرار داده است.