آخرین خبر/ هفته پنجم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا این هفته به اتمام رسید و تا حدود زیادی معادلات صعود در گروه‌های چهارگانه غرب آسیا حل شد. در پایان هفته پنجم رقابت‌ها 6 تیم توانستند صعود خود به دور بعدی رقابت‌ها را مسجل کنند و تکلیف 2 تیم دیگر در هفته پایانی مشخص خواهد شد. در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به 4 گروه غرب آسیا.


گروه A
در گروه اول رقابت‌ها الاهلی عربستان و الجزیره امارات 2 تیمی هستند که صعود خود به دور بعدی را قطعی کردند. این 2 تیم در هفته پایانی برای صدرنشینی مقابل هم خواهند ایستاد. در بازی رفت الاهلی در خانه توانسته مقابل الجزیره با نتیجه 2 - یک به پیروزی برسد و حالا تیم اماراتی برای صدرنشینی به برد با تفاضل 2 گل نیاز دارد. در صورت تکرار نتیجه رفت، الاهلی با تفاضل گل بهتر صدرنشین خواهد ماند. در این گروه تراکتور با کسب فقط 2 امتیاز از 5 بازی ضعیف‌ترین تیم ایرانی این دوره از رقابت‌ها بود.
گروه B
در این گروه الدحیل قطر ضمن صعود مقتدرانه به دور بعدی رقابت‌ها، صدرنشینی خود را هم قطعی می‌بیند. در این گروه جنگ برای صعود به عنوان تیم دوم به هفته پایانی کشیده شده و در تاشکند تکلیف دومین تیم صعودکننده از گروه دوم رقابت‌ها مشخص خواهد شد. در حال حاضر ذوب‌آهن و لوکوموتیو تاشکند با 6 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند و با توجه به پیروزی ذوبی‌ها در بازی رفت حتی یک تساوی هم می‌تواند حکم صعود سومین نماینده ایران به دور بعدی رقابت‌ها را امضا کند.
گروه C
پرسپولیس اولین تیم ایرانی بود که صعودش به مرحله حذفی را قطعی کرد. در گروه سوم رقابت‌ها السد و پرسپولیس تیم‌هایی هستند که در دور بعدی رقابت‌ها حاضر خواهند بود. در هفته پایانی مرحله گروهی دیدار 2 تیم پرسپولیس و السد که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود فینال صدرنشینی است. السد اکنون با 12 امتیاز و 2 امتیاز بیشتر از پرسپولیس صدرنشین است اما در صورت شکست، این جایگاه را به نماینده ایران خواهد داد. مسلما صعود به عنوان تیم صدرنشین می‌تواند کار نماینده کشورمان در دور بعدی رقابت‌ها را آسان‌تر کند.
گروه D
در گروه D مسابقات به غیر از استقلال که تکلیف صعودش مشخص است، 2 تیم الریان قطر و العین امارات نیز برای صعود از این گروه در هفته آخر به مصاف هم خواهند رفت. العین با یک تساوی هم می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند اما الریان برای صعود به برد مقابل نماینده امارات نیاز دارد. در هفته پایانی استقلال با یک تساوی مقابل الهلال صدرنشین خواهد ماند. در صورتی که الریان برابر العین به برتری برسد استقلال حتی در صورت باخت برابر الهلال نیز صدرنشین خواهد ماند.
الدحیل اکنون صدرنشین قطعی گروه B مسابقات است و با تیم دوم گروه D بازی خواهد کرد که یکی از 3 تیم استقلال، العین یا الریان خواهد بود. استقلال در صورت صدرنشینی در این گروه نیز حریف یکی از 2 تیم ذوب‌آهن یا لوکوموتیو تاشکند خواهد شد و مسلما بازی با یکی از این 2 تیم به مراتب آسان‌تر از بازی مقابل تیم پرستاره و متمول الدحیل است. مسلما استقلالی‌ها با توجه به این مسئله در هفته پایانی برای تثبیت صدرنشینی خود به مصاف الهلال خواهند رفت. اما صدرنشینی در گروه C با حضور السد و پرسپولیس نیز حائز اهمیت است چراکه تیم دوم این گروه به احتمال زیاد حریف تیم الاهلی عربستان خواهد شد. این موضوع بیشتر به ضرر پرسپولیس است چراکه باید در زمین بی‌طرف با نماینده عربستان دیدار کند اما اگر به الجزیره امارات بخورد آن وقت می‌تواند یک بازی خانگی در ورزشگاه آزادی برگزار کند. با توجه به این‌که شانس الاهلی برای صدرنشینی بیشتر است باید گفت که پرسپولیس باید با تمام وجود برای صدرنشینی و کسب 3 امتیاز تلاش کند.