وین فون/ مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی خود را در اختیار عموم قرار خواهد داد، تا سرعت گسترش این فناوری در میان کاربران افزایش پیدا کند.



هوش مصنوعی مطمئنا نسل بعدی راهکارهای نرم‌افزاری ما را تشکیل خواهد داد. مایکروسافت در کنار گوگل و آمازون سه مدعی عمده در عرصه هوش مصنوعی هستند. تغییرات سازمانی اخیر این شرکت نیز تماما در جهت تنیده شدن هوش مصنوعی در بطن سرویس‌های و محصولات این شرکت انجام شده است.

ردموندی‌ها به‌صورت پیوسته جلسات آموزشی هوش مصنوعی را برای کارمندان خود برگزار می‌کنند تا مهارت‌ها و توانایی‌های آنان را در این عرصه افزایش دهند. بدین طریق کارمندان مایکروسافت قادر هستند تا بیش از پیش از هوش مصنوعی در ساخت محصولات استفاده کنند.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که این دوره‌های آموزشی را در دسترس عموم نیز قرار خواهد داد. مایکروسافت این اقدام را در جهت افزایش سرعت فراگیر شدن هوش مصنوعی انجام خواهد داد. این اقدام بخشی از پروژه‌ای است که Microsoft Professional Program in AI یا برنامه‌ حرفه‌ای مایکروسافت در هوش مصنوعی نام گرفته است.

برنامه حرفه‌ای مایکروسافت در هوش مصنوعی شرایطی را برای مهندسان و دیگر افرادی که در پی افزایش مهارت‌های خود در عرصه هوش مصنوعی هستند، تا مهارت‌هایی کاربردی و قابل استفاده در دنیای واقعی را یاد بگیرند. این برنامه از طریق دوره‌های آنلاین و توسط مدرسان خبره مایکروسافت انجام می‎‌گیرد.

این برنامه‌ آموزش هوش مصنوعی از 10 دوره تشکیل شده است که تکمیل هر دوره چیزی در حدود 8 تا 16 ساعت طول خواهد کشید. این دوره‌های شامل سرفصل‌های مختلفی نظیر نحوه استفاده از پایتون جهت کار با دیتا، نحوه ساخت مدل‌های متنوع ML و غیر خواهد بود.