فارس/ 82 تکفیری طی عملیات‌های ویژه الحشد الشعبی در کرکوک طی تنها 4 روز در ماه فوریه، کشته شدند.



به نوشته خبرگزاری عراق «واع»، الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که طی 18 عملیات ویژه در این مناطق، 82 تروریست از جمله چندین تن از سرکرده‌های مهم این گروه تروریستی از پای درآمدند و سلاح‌های متعددی از این تروریست‌ها به غنیمت گرفته شد و ضمن خنثی‌سازی چندین بمب، تونل‌های حفاری شده و سنگرهای آنها تخریب شد.

بر اساس این بیانیه، عملیات‌های مذکور در 20 روستا انجام شد که عبارتند از: العاقولیة ،العزیزیة، سرود، تل النور، الحلوات، بیر مهدى، منطقة الدب الکبیر، تل اقصاد، خربة عزیز، وادى ام الخناجر،طویربة، وادى خفة، الزاب ، الجراد، هور السفن ، مجمع کردستان، مجمع الشهید، جوالة السفلى، الدکمات و الحسینیة.

جنوب و غرب کرکوک، اخیرا شاهد ناآرامی‌ها و تحرکات بقایای داعش و برخی گروه‌های مسلح دیگر است و اخبار مختلفی درباره وضعیت این استان منتشر می‌شود؛ استانی که در ماه اکتبر گذشته از دست داعش آزاد شد اما به گفته برخی منابع رسانه‌ای در عراق، این استان همچنان شاهد ناامنی است.

منطقه کردستان عراق در 25 سپتامبر 2017 شاهد برگزاری همه‌پرسی جدایی از عراق بود و بنا بر اعلام مقام‌های اربیل، 93 درصد رأی‌دهندگان با جدایی از عراق موافقت کردند. دولت عراق این همه‌پرسی را غیرقانونی اعلام کرد و بر خلاف قانون اساسی دانست و در 16 اکتبر کنترل کرکوک را در اختیار گرفت. استان نفتی کرکوک یکی از مناطق مورد مناقشه اربیل و بغداد است که در نتیجه ، در اختیار بغداد قرار گرفت.



بر اساس اطلاعات به دست آمده، هنوز اعضای داعش به شکل گروه‌ها و باندهای کوچک در بسیاری از روستاهای الحویجه و تونل‌هایی که هنوز از سوی نیروهای امنیتی شناسایی نشده‌اند حضور دارند و نیروهای امنیتی و الحشد را به طور مستمر هدف قرار می‌دهند. در کنار بقایای داعش، عناصر گروه‌های تروریستی دیگر نظیر القاعده و پرچم‌های سفید و جدایی‌طلبان نیز حضور دارند و همسو با یکدیگر به دنبال به دست گرفتن کنترل کرکوک هستند.