آخرین خبر/ محمد صلاح اعجوبه فوتبال مصر که در لیگ برتر انگلیس هفته به هفته با پیراهن لیورپول رکوردشکنی می‌کند این رکوردها را به جهان سیاست رسانده است. 

به گزارش تسنیم، در انتخابات ریاست‌جمهوری مصر که چند روز پیش برگزار شد عبدالفتاح السیسی با کسب 92 درصد آرا موفق به شکست تنها رقیب خود موسی مصطفی موسی شد و برای دومین بار به صندلی ریاست‌جمهوری مصر تکیه زد. در این بین برخی از شهروندان مصری که نسبت به وضع کنونی این کشور معترض و خواهان دموکراسی هستند با شرکت در رأی‌گیری روی نام این دو کاندیدا خط کشیدند و به جایش نام محمد صلاح، ستاره تیم ملی فوتبال کشورشان را نوشتند و به صندوق آرا انداختند. بر اساس گزارشی که نشریه «اکونومیست» منتشر کرده هنگام شمارش آرا، بیش از یک میلیون رأی به نام محمد صلاح از صندوق‌های آرا بیرون آمده است. 
مسیر موازی سیاست و فوتبال
مصری‌ها طی روزهای سپری شده دو مسیر موازی در دو دنیای ظاهرا دور از هم را پیموده‌اند. در انتخابات ریاست جمهوری مصر شرکت کرده‌اند و رکورد شکنی‌های محمد صلاح در فوتبال انگلیس را پی گرفته‌اند. به گزارش ورزش سه، برای آن‌ها ورزش مثل همیشه به صورت نمادین در "مسابقه محبوبیت" و همین طور "مسابقه دهن کجی به سیاست‌پیشگان" در صف اول قرار گرفته است. فتاح ال اسیسی برای دومین دوره پیاپی رئیس جمهور مصر خواهد بود، همان سیاستمداری که نود و دو درصد آرا را به خود اختصاص داد. نامزد دوم موسی مصطفی با فقط سه درصد آرا بوده، ولی سومین نفری که نامش روی برگه‌های انتخاباتی آمده خودش را نامزد هم نکرده بود. او جایی دور از مصر قرار داشته، در انگلیس، در شهر لیورپول؛ «محمد صلاح».
مصری‌ها نام محمد صلاح را روی بیش از یک میلیون برگه انتخاباتی نوشتند تا از یک سو نیشی به سیاست باره‌ها بزنند و در سوی دیگر دلبستگی‌شان به ستاره فوتبالی‌شان را هم به رخ کشند. محمد صلاح همان بازیکنی بوده که برای هیچ یک از دو تیم بزرگ و پرطرفدار مصر بازی نکرده، نه برای الاهلی و نه برای زمالک. ولی همان بازیکنی بوده که با ضربه پنالتی دقیقه 94 مصر را برابر کنگو پیروز کرده و مصری‌ها را پس از بیست و هشت سال راهی جام‌جهانی کرد. همان بازیکنی که با درخشش غیرمنتظره‌اش در لیورپول نام مصر را با بیش از هر زمانی سر زبان انداخت.
او برای لیورپولی‌ها شده «سلطان مصری»، سلطانی که رکوردها را از هفته‌ای به هفته دیگر جابجا کرده است. سلطان این هفته دروازه کریستال پالاس را چهار دقیقه به پایان بازی فتح کرده، زمانی که بازی در آستانه تمام شدن با تساوی 1-1 بود. ولی او در آستانه دروازه وین هنسی سنگربان پالاس ظاهر شد و با پای ضعیفش ضربه تمام کننده را نواخت؛ «با پای چپ». این گل تعداد گل‌های صلاح در لیگ برتر را به 29 گل رساند. چهار گل بیشتر از هری کین در تاتنهام، هشت گل بیشتر از سرجیو آگرو در منچسترسیتی و چهارده گل بیشتر از روملو لوکاکو در منچستر یونایتد.
صلاح به رونالدو رسید
محمد صلاح همچنین توانست با این گل به آمار ۲۹ گل زده در این فصل لیگ برتر برسد تا به رکورد گلزنی در ۲۱ بازی یک فصل این رقابت‌ها دست یابد. پیش از این تنها کریستیانو رونالدو در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۷ و رابین فن پرسی در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ با پیراهن منچستریونایتد موفق به گلزنی در ۲۱ بازی یک فصل لیگ جزیره شده بودند. صلاح در ۶ بازی باقی مانده لیورپول در لیگ برتر این فرصت را دارد تا با عبور از رکورد ۳۱ گل زده در یک فصل لیگ برتر که به شیرر، رونالدو و سوارز تعلق دارد رکوردشکنی کند.
لیورپولی‌ها برای سلطان مصری هورا کشیده‌اند. سلطانی که در لیگ فقط دروازه منچستر یونایتد و سوانسی را باز نکرده و یک تنه بیش از سوانسی، هادرزفیلد، برنلی و برایتون گل زده است. گل برابر پالاس مترادف بوده با 37 گل سلطان در همه رقابت ها، با پشت سر گذاشتن رکورد 36 گل رابی فاولر برای لیورپول در تاریخ لیگ برتر، با این تفاوت بزرگ که سلطان طی 41 بازی به این رکورد رسیده و فاولر طی 53 دیدار. سلطان در آستانه گذر از رکورد چهل گل یان راش فصل 87-1986 قرار گرفته است. سلطان، رهبری لیورپول در چهارشنبه شب طی نبرد با منچستر سیتی در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را برعهده خواهد داشت و یکشنبه در گودیسون پارک به مصاف اورتون خواهد رفت و دو ماه بعد پرچم مصر را در جام جهانی بالا خواهد برد. جایی که هکتور کوپر در مصاف با روسیه، اروگوئه و عربستان به او دل خواهد بست. جایی که مصری ها برای "President Mo" لقب دیگر سلطان هورا خواهند کشید. همان بازیکنی که خودش را «غیر سیاسی» خوانده است.