فارس/ اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در روز زمین که فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به دعوت حماس دست به برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی زده بودند و منجر به شهادت 16 فلسطینی و بیش از 1400 زخمی شد، واکنش های بین المللی را برانگیخت. 



در این رابطه وزارت خارجه روسیه کشتار فلسطینیان در نوار غزه را محکوم کرد و از رژیم صهیونیستی و فلسطین خواست که از اقداماتی که می‌تواند به بحرانی شدن اوضاع نوار غزه منجر شود، خودداری کنند.

وزارت خارجه آلمان نیز ضمن ابراز نگرانی از تحولات نوار غزه، طرف‌ها را به مذاکره فراخواند و به همین منظور مطلبی منتشر و عنوان کرد: «ما درباره تحولات غزه نگرانیم و از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از تنش‌های بیشتر جلوگیری کنند. آنچه در این منطقه رخ داده است نشان می‌دهد که تا چه حد مذاکرات ضروری است.»

وزارت خارجه مصر هم امروز شنبه در بیانیه خود تأکید کرد که قاهره استفاده از خشونت علیه غیرنظامیان و راهپیمایی مسالمت‌آمیز فلسطینیان در سالروز «روز زمین» را محکوم می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل بامداد امروز (شنبه) به درخواست کویت جلسه‌ای فوری و پشت درهای بسته تشکیل داد تا اتفاقات دیروز در نوار غزه حین برگزاری راهپیمایی بازگشت را بررسی کند.

شورای امنیت قصد داشت بیانیه‌ای در محکوم کردن سرکوب این راهپیمایی مسالمت‌آمیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی صادر کند اما اعتراض‌های مکرر آمریکا و در واقع دفاع این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی مانع از صدور بیانیه مذکور شد و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل فقط خواستار تحقیق فوری و شفاف و مستقل در حوادث دیروز غزه شد.

دیروز و همزمان با روز زمین (30 مارس) فلسطینی‌های ساکن نوار غزه به دعوت حماس دست به برگزاری راهپیمایی بزرگ بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی زدند؛ با اینکه این راهپیمایی کاملا مسالمت‌آمیز بود صهیونیست‌ها در کنار بمب‌دودزا و اشک‌آور از گلوله نیز استفاده کردند که طی آن حدود 16 فلسطینی شهید و بیش از 1400 تن زخمی شدند.