آخرین خبر/ همزمان با پخش سری پنجم پایتخت این سریال دچار حواشی عجیب و غریبی شده است برخی از این جنجال‌ها در ادامه آمده است.


منشى مدیر سابق شبکه جم در سریال «پایتخت 5»!
در قسمت دهم این سریال، خانمی برای چند دقیقه نقش یک مترجم را ایفا کرد. در تیتراژ انتهایی سریال، نام این شخص نگین میرزایی ذکر شده بود. ساعاتی پس از پایان سریال برخی از رسانه ها ادعا کردند او منشی سعید کریمیان مدیر مقتول شبکه‌ی ماهواره‌ای «جم تی وی» بوده است.
کاربری به نام جنیوسر جنیوس در توییتر با اشاره به تصویر این بازیگر که در سریال گفته ارمنی و اهل ترکیه است اما فارسی را به خاطر این به خوبی بلد است که در ایران بزرگ شده، نوشت: «سمت راست منشی شخصی سعید کریمیان مدیر مقتول جم است».
صفحه فیسبوکی با همین نام وجود دارد که در آن محل زندگی این شخص ترکیه ذکر شده و طبق اطلاعات مندرج وی با شبکه جم همکاری داشته است.
همچنین نقد سینما درباره تولید این سریال در ترکیه نوشت: «اگر به تیتراژ سریال دقت کنید نام «امیر‌حسین حسن‌زاه [زاده]» را در بخش تولید ترکیه مشاهده می‌کنید. او که در سریال بازی هم کرده است برای مدت یکسال مدیر حمل‌و‌نقل و ترابری جم در آنتالیا و از نزدیکان «سعیده کریمیان» (خواهر سعید کریمیان) است که در بولتن رسمی جم هم بخاطر خدماتش به این کمپانی از وی تقدیر شده است.»
رپرتاژ آگهی برای سفر به ترکیه
باتوجه به مطرح شدن بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای داخلی در سال های اخیر، تبلیغ سفر به ترکیه در پایتخت آن هم در سریالی که سرمایه گذارش مؤسسه اوج است، واکنش های منفی را در پی داشته است. درهمین راستا سید امیر سیاح، تهیه کننده پایش نوشت: پایتخت۵ وقتی گردشگری ترکیه را تبلیغ می‌کنید، اقلا اون حک "حمایت از کالای ایرانی" را از گوشه کادر بردارید، خیلی تو ذوق میزنه.
رقصی که دردسر ساز شد!
بخشی از صحنه‌های سریال «پایتخت ۵»از جمله رقص ارسطو و رحمت در قسمت های ابتدایی در بازپخش دچار ممیزی شد. الهام غفوری تهیه‌کننده در این خصوص گفت: تا این لحظه هیچ سانسور و ممیزی در کار نبوده است و من اطمینان دارم اتفاقی که رخ داد، تقصیر مسئولان پخش و حتی مدیریت سطح بالای تلویزیون نبوده است، بلکه تنها یک اشتباه بود که اتفاق افتاد.
وی اضافه کرد: من می‌بینم که تلویزیون و مسئولان همکاری بسیار خوبی با ما دارند. مؤسسه اوج و تلویزیون تاکنون سختگیری‌ای روی سریال نداشته‌اند و همه سکانس‌ها همان‌گونه که بوده، پخش شده است.