تسنیم/ مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: وضعیت ترافیک در محور‌ "زابل ــ زهک" در شمال سیستان و بلوچستان نیمه‌سنگین است.




مرکز مدیریت راه‌های کشور با انتشار تصویر آخرین وضعیت ترافیک در راه‌های کشور اعلام کرد که وضعیت ترافیک در محور‌ "زابل ــ زهک" در شمال سیستان و بلوچستان نیمه‌سنگین است.

بر اساس این تصویر که ساعت 12:36 امروز منتشر شده، تردد در سایر محور‌های مواصلاتی استان غیر از ایرانشهر-بزمان که فاقد اطلاعات ترافیکی اعلام شده، روان است.

در روزهای اخیر نیز برای ساعاتی این محور و محورهای "نیکشهر ــ کنارک" و "کنارک ــ چابهار" نیمه سنگین گزارش شد که مجدد ترافیک در این محورها به شرایط عادی بازگشت.

هلال‌احمر به 3100 مسافر در سیستان و بلوچستان اسکان داد

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان نیز درباره وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران گفت: هلال‌احمر از ابتدای شروع طرح نوروزی یعنی 25 اسفند تا پایان روز هفتم فروردین به 3111 نفر اسکان داده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 5299 نفر در حوادث مختلف نوروزی دچار حادثه شدند، افزود: در این بین 2185 نفر در حوادث مختلف مصدوم شدند که 2164 مصدوم به‌صورت سرپایی درمان و 21 نفر نیز به‌وسیله هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

راشکی افزود:در جریان حوادث جاده‌ای هفت نفر در خودروهای حادثه‌دیده گرفتار شدند که با کمک امدادگران هر هفت نفر به‌سلامت رهاسازی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان در بخش دیگری گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی 120 حادثه در نقاط مختلف استان رخ داده که هلال‌احمر در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است که 20 حادثه مربوط به سوانح جاده‌ای بوده است.

وی بابیان اینکه در نوروز امسال 40 پست ثابت و سیار هلال‌احمر در جاده‌ها و ورودی شهرها و روستاهای استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند، ادامه داد: 255 تیم امدادی نیز در جریان این طرح در آماده‌باش کامل هستند.

بر اساس گزارش‌ها از ابتدای شروع تعطیلات نوروزی430 هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کرده‌اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش یافته است. همچنین از روز نخستین فروردین تا پایان روز هفتم تصادف‌های جاده‌ای در جنوب استان نیز 26 درصد رشد کرده است.