دیجی رو/ در حال حاضر میلیون‌ها اپلیکیشن در فروشگاه اپ استور اپل قرار دارد و هر روز نیز یر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

در این بین بعضی از اپ‌ها تنها برای عرضه در یک منطقه جغرافیایی خاص در نظر گرفته شده‌اند و کاربران خارج از این مناطق قادر به دانلود و استفاده از اپ نخواهند بود. در واقع سیستم امنیتی اپل در آی او اس باعث می‌شود تا نتوانید برنامه‌هایی را که برای کشور شما عرضه نشده‌اند دانلود و نصب کنید.

اما ناامید نباشید زیرا راهی وجود دارد که بتوان چنین برنامه‌هایی را صرف‌نظر از منطقه عرضه آن‌ها دانلود کرده و در گوشی آیفون یا هر دستگاه آی او اس دیگر نصب کرد

توجه: این روش بر روی آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس با سیستم عامل آی او اس 11.2.1 تست شده و بدون مشکل اجرا شده است.

1- اول از همه باید به بخش تنظیمات گوشی (Settings) مراجعه کنید. در این بخش وارد iTunes & App Store شده و پس از لمس اپل آی دی خود، در منوی ظاهر شده گزینه View Apple ID را کلیک کنید.
2- با وارد کردن پسورد اپل آی دی وارد حساب کاربری خود شوید.
3- حال باید بر روی گزینه Country/Region لمس کرده و در صفحه بعدی Change Country or Region را انتخاب نمایید.

4- در این مرحله لیستی از تمامی کشورها برایتان نمایان خواهد شد. کشوری که قصد دارید منطقه جغرافیایی گوشی خود را به آن تغییر دهید (کشوری که اپلیکیشن مورد نظر شما برای استفاده در آن کشور در نظر گرفته شده است)انتخاب کنید. در اینجا ما کشور کانادا را به عنوان مثال انتخاب کرده‌ایم. بلافاصله بعد از انتخاب کشور، متن یک توافقنامه ظاهر می‌شود که باید با لمس کلید Agree در گوشه بالای سمت راست صفحه آن را تأیید کنید. سپس دوباره در کادر ظاهر شده گزینه Agree را انتخاب کنید.

5-حال از شما خواسته می‌شود تا فرم مربوط به آدرس را پر کنید. اگر هیچ آدرسی را در کشور انتخاب شده نمی‌شناسید، می‌توانید با مراجعه به این لینک یک آدرس صحیح و مورد قبول پیدا کنید. پس از پر کردن فرم بر روی گزینه Next کلیک کنید.

6- کار تمام شد. منطقه جغرافیایی گوشی شما به همان کشوری که انتخاب کرده‌اید تغییر کرده و بنابراین قادر به استفاده از اپلیکیشن مورد نظر خود خواهید بود. اگر به هر دلیلی اپلیکیشن مورد نظرتان را در اپ استور پیدا نکردید، کافیست در وب سایت گوگل نام آن را وارد کرده و سپس با مراجعه به لینک برنامه، آن را بر روی گوشی خود نصب کنید.

در انتها بد نیست اشاره کنیم یک نکته جالب در مورد این روش این است که پس از نصب اپلیکیشن، با تغییر دوباره منطقه جغرافیایی گوشی، برنامه از کار نخواهد افتاد و همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.