تسنیم/ مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی از بعد از ظهر روز پنجشنبه به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد با سرعت تند تا شدید آغاز می شود.



علی دولتی مهر اظهار داشت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی تا روز پنحشنبه جوی پایدار با آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود که پدیده غالب در این مدت افزایش دما و وزش باد در بعضی ساعات است.

وی با بیان اینکه افزایش دما و وزش باد در روز پنجشنبه کاملا محسوس خواهد بود، تصریح کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه به ویژه در مناطق مرکزی استان وزش باد با سرعت تند تا شدید شروع و تا صبح جمعه ادامه خواهد داشت.

دولتی مهر افزود: از روز جمعه با تغییر جهت جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن کاهش نسبی دمای هوا و افزایش ابر، در برخی مناطق استان بارش باران نیز پیش بینی می شود که بارش ها تا ظهر شنبه 11 فروردین ماه به صورت پراکنده و متناوب خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به وقوع تندباد در روزهای گذشته در سطح استان اردبیل بیان کرد: بیشترین سرعت این تندباد به صورت لحظه ای در شهرستان مشگین شهر رخ داده و خسارات قابل توجهی را در بخش های مختلف به استان وارد کرده است.

وی گفت: پیش از وقوع سامانه وزش بادهای تند تا شدید هشدارهای لازم به مردم و مسئولانداده شده و اطلاع سانی لازم در این زمینه انجام شده بود که انتظار می رود مردم و مسئولان برای موج جدید وزش باد در سطح استان نیز آمادگی لازم را داشته باشند.