ایرنا/ «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دوشنبه شب، رژیم صهیونیستی و آمریکا را مسئول به بن بست کشاندن روند سیاسی صلح فلسطین دانست.



به گزارش خبرگزاری وفا فلسطین، عباس این موضوع را در دیدار با « ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه عنوان کرده است.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد: اقدامات اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و تهدید به قطع کمک های مردم فلسطین سبب خروج واشنگتن به عنوان میانجیگر بیطرف از مذاکرات صلح فلسطین شد.
عباس بار دیگر بر ضرورت برگزاری کنفرانس بین المللی صلح تاکید کرد و گفت: نتیجه عملی این مذاکرات صلح که مدت هاست روند آن متوقف است، باید به رسمیت شناختن تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 1967 باشد.
لودریان که در سرزمین های اشغالی به سر می برد، در این دیدار بر حمایت کشورش از راه حل تشکیل دو دولت و ضرورت از سرگیری مذاکرات سازش میان دو طرف تاکید کرد.
تشکیل دو دولت مستقل پس از شکست اعراب در جنگ سال 1967با رژیم صهیونیستی مطرح شد.
وزیر امورخارجه فرانسه همچنین بر مخالفت کشورش با راه حل های یکجانبه و نیز ضرورت بازگشت طرفین به میز مذاکره تصریح کرد و گفت: تنها راهگشای این بحران راه حل مسالمت آمیز است.
مذاکرات صلح فلسطین و رژیم صهیونیستی آوریل 2014 (فروردین93) پس از آن متوقف شد که اسرائیل، ضمن خودداری از توقف عملیات شهرک سازی، زندانیان قدیمی در زندان های خود را آزاد نکرد.
عباس 24 دی ماه 96 نیز امضای فرمان انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس و اعلام پایتختی این شهر برای صهیونیست ها را به منزله پایان قرارداد سال 1993 اسلو (1372) خوانده و گفته بود: طرح آمریکایی برای پیشبرد مذاکرات سازش که دونالد ترامپ آن را «معامله قرن» خوانده «سیلی قرن» به فلسطینیان است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا 15 آذرماه 96 تصمیم خود برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و شروع روند انتقال سفارت این کشور به این شهر را اعلام کرد.
تحلیلگران سیاسی، این اقدام را خط بطلانی بر طرح احتمالی سازش، نقض اساسی حقوق مردم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه های بین المللی دانستند.