فارس/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ثبت‌نام 3 هزار و 600 زنجانی در مراسم اعتکاف خبر داد.



حجت‌الاسلام‌ ولی‌الله مصائبی اظهار کرد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام برای مراسم معنوی اعتکاف از روز 15 اسفندماه آغاز شده است، تصریح کرد: به علت استقبال علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم معنوی مهلت ثبت‌نام تا هشتم فروردین‌ماه تمدید شد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال 66 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده و آماده‌سازی شده است, افزود: مساجد میزبان مراسم اعتکاف در نقاط مختلف شهر بوده و بر اساس امکاناتی که دارند، انتخاب شده‌اند.

مصائبی همچنین به استقبال جوانان و بانوان برای حضور در مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 3 هزار و 600 نفر برای حضور در این مراسم معنوی اعلام حضور کرده و ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های حاشیه‌ای مراسم اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: قرائت زیارت‌نامه‌ها، انجام اعمال ام‌داود، اجرای برنامه‌های فرهنگی، تشکیل حلقه‌های معرفتی در مباحث اعتقادی، فقهی، اخلاقی و اجتماعی، برگزاری ویژه برنامه جشن ولادت حضرت علی (ع)، نمازها و اعمال مختص ایام البیض، تشکیل حلقه‌های معرفت از دیگر برنامه‌هایی است که در مراسم اعتکاف اجرایی می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان همچنین به حضور مشاوران و مبلغان نیز در این مراسم معنوی اشاره و اظهار کرد: هدف از حضور مبلغان در این مراسم بیان احکام مربوط به اعتکاف به معتکفان است.