زومیت/ سرانجام اپل با رونمایی از نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی به شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون تصمیم کوپرتینونشین‌ها برای عرضه‌ی نسخه‌ای ارزان‌قیمت از تبلت‌های آیپد پایان داد.

نسل جدید آیپد ۹.۷ اینچی از قلم اپل پنسل نیز پشتیبانی می‌کند تا بدین ترتیب دانش‌آموزان هرچه بهتر بتوانند خلاقیت و نوآوری‌های خود را به تصویر بکشند. نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آیپد ۹.۷ اینچی از تاچ آی‌دی، دوربین HD FaceTime، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی A10 Fusion بهره می‌برد، این تبلت در نسخه‌ی LTE نیز به‌فروش خواهد رسید و به ادعای اپل، باتری آن حدود ۱۰ ساعت شارژدهی می‌کند.

گرگ جاسویاک، قائم‌مقام واحد بازاریابی محصول اپل در جریان رویداد آموزشی این شرکت اعلام کرد که نزدیک به ۲۰۰ هزار اپلیکیشن برای مقاصد آموزشی توسعه داده شده است، به‌گفته‌ی جاسویاک، آیپد ۹.۷ اینچی، پرطرفدارترین نسخه از تبلت‌های اپل به‌شمار می‌رود، از این رو کوپرتینونشین‌ها قصد دارند تا با اضافه‌کردن پشتیبانی از قلم Apple Pencil، به نسخه‌ی جدید این تبلت، بر شهرت آن بیافزایند. خاطرنشان می‌کنیم که اپل حدود ۲ سال پیش اپل پنسل را معرفی کرده بود؛ اما این قلم تنها با آیپد پرو سازگاری داشت و به‌صورت جداگانه با قیمت ۹۹ دلار به فروش می‌رسید.