ایرنا/ فرمانده انتظامی استان زنجان، از کشف و ضبط بیش از 73 کیلوگرم انواع مواد مخدر طی چهار روز نخست امسال در این استان خبر داد.


73 کیلوگرم انواع مواد مخدر در زنجان کشف شد
سردار علی آزادی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در این رابطه 6 قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل استان شدند.
وی افزود: بیشترین مواد مخدر کشف شده توسط پلیس این استان با 64 کیلو و 272 گرم تریاک مربوط به شهرستان زنجان و کمترین آن نیز با یک کیلوگرم هروئین مربوط به شهرستان ایجرود بود.
آزادی تصریح کرد: در شهرستان ابهر مقدار چهار کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک از درون یک دستگاه خودروی سواری پراید که 
به طرز ماهرانه جاسازی شده بود از یک عامل تهیه و توزیع مواد مخدر بدست آمد. 
وی ادامه داد: چهار کیلوگرم تریاک نیز توسط پلیس شهرستان سلطانیه از زیر زمین منزل مسکونی به دست آمد که در این رابطه نیز یک قاچاقچی به منظور اعمال قانون دستگیر شد.
آزادی افزود: در شهرستان ایجرود نیز از درون یک دستگاه خودرو برلیانس، یک کیلوگرم هروئین کشف شد که متهمان دستگیر شده قصد داشتند این مقدار ماده مخدر را در سطح این شهرستان توزیع کنند اما درایت پلیس، مانع از این کار شد. 
وی تصریح کرد: یک قاچاقچی سابقه دار نیز که قصد انتقال 64 کیلو و 272 گرم ماده مخدر سنتی تریاک با استفاده از یک دستگاه کامیون را داشت توسط چهار تیم پلیس زنجان در اتوبان زنجان - قزوین، دستگیر شد.
آزادی ادامه داد: این قاچاقچی قصد داشت این مقدار مواد مخدر سنتی تهیه شده از استان های مرکزی کشور را به قصد توزیع به استان های غربی منتقل کند که موفق به این کار نشد.
فرمانده انتظامی استان زنجان یادآور شد: پارسال قریب یک تن و 360 کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان کشف شد که این میزان مواد مخدر کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال 95 نزدیک به 30 درصد رشد داشت.