ایرنا/ 'مضاوی الرشید' از مخالفان سرسخت دولت سعوی در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد این کشور که گفته بود تنها مرگ وی را از رسیدن به کرسی پادشاهی باز می دارد، این سخنان را اذعان علنی به دیکتاتوری دانست که یا همه باید اقداماتش را بپذیرند ویا از روی جنازه اش رد شوند.


رشید در مقاله ای که در پایگاه انگلیسی 'میدل ایست آی' منتشر شد، نوشت: بن سلمان با اظهارات خود ثابت کرد تصمیماتی که می گیرد یک طرفه است و مورد اجماع خاندان سعودی نیست. 
این مخالف سعودی تصریح کرد: ولیعهد سعودی پیام مهمی به شاهزاده های رقیب و دشمن خود داد مبنی بر این که بازداشت و برکناری شماری از آن ها که اخیرا صورت گرفت هشداری بود بر این که وی برای باقی ماندن در قدرت آمده است وترور تنها راه رهایی از دست وی است. 
الرشید افزود: بن سلمان گفت که تنها مرگ او را از رسیدن به پادشاهی بازمی دارد ، این سخنان، ادعاها در خصوص این که سیاست های این کشور مورد اجماع خاندان سعودی است باطل می کند. اجماع یکی از اصول مهم آل سعود است که ولیعهد آن را نادیده گرفته است. 
وی گفت: ولیعهد سعودی همچنین اصل بیعت با شاهزادگان -یکی دیگر از اصول خاندان سعودی- را که پادشاهان پیشین همواره بر آن تاکید داشته اند به سخره گرفت. 
مخالف سعودی درخصوص عواقب این بازی که بن سلمان به راه انداخته است هشدار داد و گفت که این امر می تواند موجب به راه افتادن سیل خون در راهروهای کاخ پادشاهی شود. 
محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اخیرا در مصاحبه با شبکه «سی بی اس» گفته بود: تنها مرگ می تواند مانع حکمرانی من شود. 
وی در این مصاحبه بازداشت های اخیر شاهزادگان وشخصیت های سرشناس کشورش و طرح اتهام فساد مالی به آنان را ، ضروری و مطابق با قوانین این کشور دانست؛ این درحالی است که به گفته تحلیلگران هدف بن سلمان از این اقدامات حذف رقبا و مخالفان خود و جمع آوری مبالغ هنگفتی برای پیشبرد برنامه هایش بوده است.