فارس/ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در تعطیلات نوروزی ۹۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان بازدید کردند.

.



یحیی رحمتی امروز اظهار کرد: استقبال مسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری استان زنجان مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه در روز چهارم فروردین‌ماه ۵ هزار و ۳۸۰ نفر از گنبد سلطانیه استان زنجان بازدید کرده‌اند، عنوان کرد: از روز بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا پایان روز چهارم فروردین ماه سال‌جاری ۱۹ هزار و ۳۸۶ نفر از گنبد تاریخی سلطانیه زنجان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعداد بازدیدکنندگان از بنای تاریخی رختشویخانه زنجان در روز چهارم فروردین را ۹ هزار و ۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۵۸۵ نفر مسافر از این بنا دیدن کرده‌اند.

رحمتی تعداد کل بازدیدکنندگان از غار طبیعی کتله خور زنجان را در نوروز ۳ هزار و ۲۲۷ نفر اعلام کرد و افزود: در چهارم فروردین ماه سال‌جاری یک هزار و ۳۵۱ نفر از این غار دیدنی بازدید کردند.

وی تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های گردشگری استان در تعطیلات نوروزی سال‌جاری را ۹۹ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: روز گذشته ۲۶ هزار و ۳۰۲ نفر از این جاذبه‌ها دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه طی روز گذشته ۶۶ مورد بازدید نظارتی توسط ارگان‌های مختلف از مراکز اقامتی گردشگری در استان زنجان انجام شده است، ادامه داد: در مجموع در تعطیلات نوروزی ۳۱۷ مورد بازدید نظارتی توسط واحدهای گشتی انجام شده است.

رحمتی همچنین به میزان اقامت مسافران در نوروز سال جاری اشاره کرد و افزود: در مجموع از روز بیست و هفتم اسفندماه سال گذشته تا پایان روز چهارم فروردین‌ماه سال‌جاری ۲۸ هزار و ۳۶۲ نفر در مراکز اقامتی استان زنجان ادامه یافتند که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۹ نفر طی روز گذشته در مراکز اقامتی استان اقامت یافتند.