شهر سخت افزار/ در حالی که چیزی حدود یک هفته از آغاز عرضه گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به بازار می‌گذرد گزارش‌هایی در خصوص بروز مشکل در صفحه‌نمایش این دو محصول، در ابعاد گسترده منتشر شده است.


گزارش‌های متعددی از مالکان پرچمدارهای جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در خصوص بروز مشکل در صفحه‌نمایش این دو محصول، منتشر شده است. برمبنای این گزارش‌ها که تعداد قابل توجهی از آن‌ها در انجمن‌های رسمی سامسونگ و دیگر فروم‌های اینترنتی به چشم می‌خورد، برخی قسمت‌های صفحه‌نمایش این دو محصول، به ورودی‌های لمسی، عکس‌العمل نشان نمی‌دهند. سامسونگ نیز اعلام کرده از این گزارش‌ها باخبر بوده و به زودی واکنشی درخور نشان خواهد داد.

در تازه‌ترین ویدئویی که از بروز این مشکل منتشر شده، نوار عمودی در صفحه‌نمایش گلکسی اس ۹ به چشم می‌خورد که قادر نیست ورودی‌های لمسی را ثبت کند. کاربران دیگر هم از وجود مشکل در قسمت بالا یا پایین صفحه‌نمایش پرچمدار کره‌ای خبر داده‌اند. با این تفاسیر، به نظر نمی‌رسد مشکل لمس صفحه‌نمایش به قسمت مشخصی، محدود شده باشد. با وجود این، هنوز نمی‌توان در خصوص ابعاد این مشکل اظهارنظر کرد. سخنگوی سامسونگ در واکنش به این گزارش‌ها اینچنین عنوان کرده است:

در شرکت سامسونگ، رضایت مشتریان، هسته اصلی کسب و کار ما را تشکیل می‌دهد و از همین رو ما به دنبال ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران هستیم. ما پیگیر بررسی گزارش‌های محدودی هستیم که از بروز مشکل در بخش عملکردهای لمسی صفحه‌نمایش‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس خبر می‌دهند. در حال حاضر، تعامل ویژه‌ای را با کاربران و مشتریان برقرار کرده‌ایم تا موضوع را به‌طور کامل بررسی کنیم. از کاربرانی که با این مشکل روبرو شده‌اند درخواست می‌کنیم با ما در تماس باشند.

برخی کاربران موفق شده‌اند با تغییر المان‌های مربوط به مقدار حساسیت لمس صفحه‌نمایش یا حتی بازگرداندن تنظیمات گوشی به وضعیت کارخانه، این مشکل را برطرف کنند. این در حالی است که کاربران دیگر مجبور شده‌اند با بازگرداندن گوشی به نمایندگی‌های سامسونگ، از طرح تعویض استفاده کنند. درنظر داشته باشید که مشکل صفحه‌نمایش، از جمله مواردی است که در چارچوب طرح ضمانت یک‌ساله عملکرد بدون عیب دستگاه‌های سامسونگ قرار می‌گیرد.

نبود کلید فیزیکی هوم یا حتی کلیدهای پیمایشی در گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس باعث شده صفحه‌نمایش لمسی، تنها راهکار پیش روی کاربران برای پیمایش در میان منوهای گوشی‌ باشد.

این گزارش‌ها در حالی مطرح می‌شوند که هنوز هم خاطره بحران گلکسی نوت ۷ برای کاربران و به طور ویژه، مسئولان سامسونگ، تازه است. البته گلکسی اس ۹ اولین گوشی هوشمندی نیست که با مشکل صفحه‌نمایش در بدو عرضه به بازار روبرو می‌شود. پیش از این، محصولاتی نظیر پیکسل ۲ ایکس ال شرکت گوگل نیز شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند.