جی اس ام/ چند هفته پیش یک گوشی مرموز هوآوی با شناسه NEO-AL00 از آژانس رگولاتوری TENAA مجوز دریافت کرد.

در ابتدا شایعه شد که این گوشی هم احتمالا یکی از نسخه‌های سری P20 است اما همان‌طور که می‌دانید، مشخصات گوشی‌های سری P20 هوآوی تا به حال بارها منتشر شده‌اند و شناسه هیچکدام از آن‌ها با این گوشی هوشمند مرموز یکسان نیست. حالا اغلب نظریه پردازان صنعت موبایل معتقدند که NEO-AL00 درواقع از سری دیگری است و Mate X نام گذاری می‌شود.

Mate X ظاهرا یک گوشی تازه در میان پرچمداران برند هوآوی به شمار می‌رود. اسناد فرم ور این گوشی نشان می‎دهند که از پردازنده Kirin 970 قدرت می‌گیرد و در شایعه ‌ها هم اشاره شده است در کانفیگ 4 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار می‌شود.
پیش بینی می‌شود که حدس‌ها درباره پردازنده Mate X صحت داشته باشند چراکه هوآوی هنوز پردازنده قدرتمندتر از آن معرفی نکرده است. از طرف دیگر حالا اطلاعات تازه‌تری منتشر شده‌ است که نشان می‌دهد شایعه بعدی صحت ندارد.

فهرست TENAA حالا به روزرسانی شده و مشخصات دیگری هم به آن اضافه شده است. حالا دیگر می‌دانیم گوشی Mate X 6 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد.
در حال حاضر 256 گیگابایت بیشترین مقدار حافظه داخلی است که گوشی‌های هوشمند معدودی به آن مجهز هستند و Mate X هم احتمالا اولین گوشی با 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

البته کمپانی سامسونگ هم سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک گوشی با حافظه داخلی 512 گیگابایت تولید کند اما چنین نسخه‌ای برای دوگانه تازه Galaxy S9 و S9 Plus خود معرفی نکرد. از طرفی عجیب نیست اگر این غول تکنولوژی قصد داشته باشد نسخه 512 گیگابایتی از پرچمداران مذکور خود را در آینده نزدیک معرفی کند.

همچنین لازم است ذکر کنیم که حافظه 512 گیگابایتی منحصرا برای گوشی‌های هوشمند نیست و ممکن است رایانه‌های Always Connected که از پردازنده اسنپ‌دراگون 800 قدرت می‌گیرند هم در نسخه‌ای با حافظه داخلی جالب توجه 512 گیگابایت معرفی شوند.