آخرین خبر/ بدون تردید مامه تیام بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن استقلال در روزهای پایانی سال 96 بود. حضور تیام توانست به خط حمله استقلال جان تازه‌ای بدهد و هواداران این تیم را به آینده امیدوار کند. 

اما در بازی مقابل العین بدترین اتفاق ممکن رخ داد و تیام بعد از مصدومیت جای خود را به علی قربانی داد. بعد از بازی نیز اعلام شد که این بازیکن 4 تا 6 هفته دور از میادین خواهد بود و به احتمال فراوان بازی‌های باقی‌مانده فصل را از دست خواهد داد. این اتفاق تلخ در حالی رخ داد که استقلال در شروع سال در یک بازی حساس به مصاف الریان می‌رود و برای صعود به پیروزی در این بازی نیاز مبرم دارد. بدون تردید حضور تیام در این بازی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد و با توجه به نقش پررنگ این مهاجم گلزن مسئولان استقلال سعی در تلاشند تا گلزن اول تیمشان را به بازی سیزدهم فروردین برسانند. 
اکبر عباسی‌ملکی، عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفت‌وگویی اختصاصی با خراسان ورزشی در خصوص برنامه ویژه باشگاه برای درمان مامه تیام گفت: «تیام را به آلمان فرستاده‌ایم و او چند روزی است که زیر نظر یکی از مشهورترین پزشکان ورزشی قرار گرفته است. طی آخرین تماسی که با آلمان داشتیم قرار شد مقدمات سفر تیام به بارسلون را فراهم کنیم تا در مجهزترین و پیشرفته‌ترین کلینیک اروپا تمرینات فیزیوتراپی خود را انجام دهد. امیدواریم با این روند بتوانیم از تیام در بازی حساس مقابل الریان استفاده کنیم.» 
وینفرد شفر نیز با تایید این خبر گفت: «امیدوارم تیام خیلی زود برای بازی‌های آینده استقلال آماده بشود چون او خیلی خوب مراحل درمانی خود را در آلمان پشت سر می‌گذارد. در رابطه با مصدومیت تیام یک پزشک ویژه و مجرب مشغول درمان اوست. نمی‌خواهم بگویم کادر پزشکی استقلال نمی‌تواند این کار را انجام بدهد اما پزشکی که تیام را درمان می‌کند یک پزشک کاملا مشهور است که حتی اوسین بولت هم زیر نظر او درمان می‌شود. من نگران این نیستم که او نمی‌تواند بازی کند چراکه فکر می‌کنم او می‌تواند بازی کند.»