خراسان/ این روزها با آمدن پمپئو به وزارت خارجه آمریکا، بار دیگر زمزمه بازگشت شورشی های افراطی به کاخ سفید مطرح شده است.

در حالی که طی روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال برکناری «هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی ترامپ در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده است، برخی منابع از "سبیل" جایگزین احتمالی او به عنوان یک "مشکل بزرگ" یاد کرده‌اند.

جان بولتون، جنگ طلب افراطی ، مفسر جنجالی فاکس‌نیوزو نماینده تندروی اسبق آمریکا در سازمان ملل که نام او به عنوان جایگزین احتمالی مک‌مستر مطرح شده است، پیش از این یک بار به خاطر سبیل اش نتوانست وارد دولت ترامپ شود!

سال گذشته در ابتدای ورود ترامپ به کاخ سفید، بولتون یکی از جدی‌ترین گزینه‌های او برای تصدی وزارت خارجه آمریکا بود اما یک منبع نزدیک به ترامپ بعدها فاش کرد که ترامپ او را تنها به این دلیل به عنوان وزیر خارجه خود انتخاب نکرد که از سبیل او خوشش نمی‌آمد! 

در حالی که برخی کاربران توئیتر به طنز اعلام کرده‌اند که شاید بولتون برای این که این بار شانس حضور در دولت آمریکا را از دست ندهد، به صورت داوطلبانه سبیل‌های خود را بتراشد، اما یک منبع نزدیک به کاخ سفید گفته است ترامپ اگر برای انتخاب بولتون به جمع‌بندی نهایی برسد، او را مجبور به این کار نخواهد کرد. با آمدن پمپئو در راس دستگاه سیاست خارجی آمریکا و همچنین مطرح شدن زمزمه‌هایی مبنی بر آوردن چهره‌هایی همچون جان بولتون، حلقه جنگ‌طلبان در کاخ سفید تکمیل خواهد شد و ترامپ با فراغ بال بیشتری خواهد توانست سیاست‌های تنش‌زا و بحران‌آفرین خود را به پیش برد.

بنابراین در نهایت باید اذعان کرد اگرچه با رفتن تیلرسون و آمدن پمپئو واحتمالا بولتون صدای یکسان‌تری از آمریکا در سیاست خارجی را خواهیم شنید اما به نظر می‌رسد این صدا برای جهانیان گوش نواز نخواهد بود.